وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با خواص شفا بخش میوه بهشتی

آشنایی با خواص شفا بخش میوه بهشتی

شروع فصل پاییز یعنی وارد شدن به فصل سیب های خوش رنگ و عطر پاییزی و خوردن انواع دسرها ، نوشیدنی ها و سایر محصولات این میوه شیرین و آب دار سیب به عنوان میوه ای اساسی برای حفظ سلامتی ، سالیان سال است که بین مردم شناخته شده است و حتی ضرب المثل های فراوان به زبان های مختلف در توصیف فواید این میوه بهشتی وجود دارد و به راستی که این میوه دارای مزایای منحصر به فرد از نظر حفظ سلامتی و افزایش طول عمر می باشد. از بین تمام میوه ها ، سیب بیشتر از بقیه حاوی پکتین می باشد.

پکتین نوعی فیبراست که دارای مزایای منحصر به فردی می باشد. همچنین دارای فیتوشیمیایی ها، کورستین، تانین و آنتی اکسیدان هایی است که همگی آنها سلامت بیشتری را برای انسان به ارمغان می آورد. در ادامه به 5 مورد از مهمترین فواید سیب اشاره می کنیم: به گزارش سلامت نیوز، این میوه بهشتی خواص فراوانی از لحاظ دارویی دارد و نقشی بسزا می تواند در سلامت افرادی که این میوه را به طور مرتب مصرف می کنند ایفا کنند که به برخی از آنها اشاره می کنیم. بهبود عملکرد دستگاه گوارش سیب به خاطر داشتن مقدار فراوان پکتین، ماده مغذی مناسب برای رژیم غذایی است.

البته این نوع فیبر در مرکبات، انواع آلو وسایر میوه ها و سبزیجات وجود دارد ولی مقدار آن در سیب بیشتر است.پکتین باعث افزایش حجم مدفوع و فشار مایعات شده و بنابر این به درمان یبوست، اسهال و به طور کلی سلامت عمومی دستگاه گوارش کمک می کند.همچنین باعث کاهش شیوع تومورهای کولون و سرطان این بخش می شود. کاهش کلسترول مطالعات نشان می دهد که خوردن 3 سیب روزانه به مدت 3 ماه باعث کاهش کلسترول خون تا 20 درجه می شود. پکتین موجود در سیب به عنوان منبعی شگفت آور از فیبر های رژیمی باعث زدودن کلسترول LDLاز خون می شود.

همچنین آنتی اکسیدان کورستین موجود در سیب مانع از جمع شدن کلسترول LDL در رگ های خونی می شود. لذا به عنوان بهترین پیش غذا معرفی شده است. کاهش خطر سرطان سیب تنها مانع از سرطان کولون نیست بلکه به دلیل داشتن کورستین، فلاونوئید ها و فیتو شیمیای ها مانع از فعالیت رادیکال های آزاد می شود. بعلاوه فیتوشیمیایی ها علیه کارسینوژن عمل کرده و به پیشگیری از سرطان کمک می کند و این بدان معنا است که خوردن سیب مانع از بروز سرطان ریه، پروستات و …..می شود. افزایش طول عمر تاکنون تحقیقات زیادی برای یافتن سرچشمه جوانی انجام شده است و همه آنچه تاکنون بدست آمده عبارتند از مبارزه با استرس های روزانه و خوردن سیب است.

فیتوشیمیایی های موجود در سیب مانع از بروز دیابت، فشار خون ، بیماری های قلبی و سایر شرایطی می شود که به طور چشمگیر سلامت و زندگی افراد را به خطر می اندازد. جلوگیری از ریزش مو در پزشکی چینی ریزش مو به عنوان نشانه ای از کاهش تراوشات کبدی شناخته شده است و در این میان سیب و سایر میوه ها و سبزیجات کمک موثری برای بازسازی دوباره این تراوشات است. بعلاوه خونی که به فولیکولهای مو می رسد را سرشار از مواد مغذی می کند.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره