وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گفتگو با محسن یگانه در مورد کنسرت شلوغش در کیش

گفتگو با محسن یگانه در مورد کنسرت شلوغش در کیش
برنامه تقریبا با یک ساعت تاخیر میان جیغ و هوار آدم‌ها‌ی بی‌خواب جزیره شروع می‌شود. حالا وقت آن است که جزیره برود روی هوا، آماده‌اید؟…

چه لحظه‌ها‌ی خوبیه…
کنسرت محسن یگانه پر استقبال ترین برنامه جشنواره تابستانی کیش بود. با یک نیمه شب پر از سوت و دست و هیجان چطورید؟
شب‌ها‌ی داغ جزیره جمع وجور این شب‌ها‌ داغ‌تر از همیشه شده. هوای شرجی و هرم خلیج که توی صورتت بزند، هوای خوشی می‌پیچد توی سرت و آن وقت است که هوس می‌کنی با موسیقی دلی تازه کنی. جشنواره تابستان کیش چند سالی است که برگزار می‌شود و تا دلتان بخواهد، حال و هوای مسافرهای گرما زده را جا می‌آورد. امسال هم مثل سالهای گذشته جشنواره تابستانی کیش با کنسرت‌ها‌ی رنگ و وارنگ جان گرفت و از تیرماه چهره‌ها‌ی محبوب موسیقی پاپ سر از جزیره درآوردند تا دل مسافرها را به دست بیاورند. طبق روال هر سال، مهم‌ترین بخش جشنواره تابستانی کیش مربوط به کنسرت‌ها‌ می‌شد. در این میان با اینکه خیلی از پروازها به کیش به دلیل رسیدن موج جدیدی از ریزگرد به جزیره کنسل شد ولی باز هم کنسرت‌ها‌ با استقبال رو به رو شدند. با اینکه هنوز جشنواره تمام نشده و کنسرت‌ها‌ی دیگری در راه هستند اما کنسرت محسن یگانه در روزهای هفتم و هشتم مرداد آن قدر با هیجان برگزار شد و آن قدر از طرف مسارفها و کیش نشین‌ها‌ مورد استقبال قرار گرفت که برای چهارشنبه و پنج شنبه هفته بعد هم تمدید شود و یگانه و تیمش مجبور شوند در جزیره بمانند و شب‌ها‌ی بی‌خوابی‌شان را ادامه دهند. بلیت کنسرت‌ها‌ی کیش را در فرودگاه، هتل‌ها‌ی معتبر و باجه بلیت فروشی تالار شهر می‌فروختند و برای دو ساعتی در کنار خواننده محبوبتان بودن و دل سپردن به آهنگ‌ها‌یش، باید 15 هزار تومان خرج می‌کردید.
 
برای مسافرهایی که وقتی پایشان به کیش می‌رسد، خواب را بی خیال می‌شوند و تا لحظه پرواز برگشتشان ترجیح می‌دهند از جزیره و امکاناتش استفاده کنند، برگزاری کنسرت‌ها‌ در پاسی از شب گذشته، آن قدر هیجان‌انگیز هست که تالار شهر کرور کرور جمعیت را در خود جا دهد. کنسرت‌ها‌ی امسال همگی ساعت 1:30 بامداد و در روزهای آخر هفته برگزار شدند و همین باعث شد که مسافرها بتوانند به طور کامل برای زمان حضورشان در جزیره برنامه ریزی کنند. کافی است ساعت 12 شب سری به تالار شهر بزنید تا جمعیتی را ببینید که در صف‌ها‌ی طویل و عریض- برای رسیدن به صندلی‌ها‌ی جلوی سالن 2000 نفره- جا خوش کرده اند. با اینکه کنسرت قرار است ساعت 1:30 شروع شود ولی از ساعت 12 تقریبا اهالی جزیره و مسافرهای خوشحال بار و بندیلشان را از رستوران‌ها‌، اسکله‌ها‌ و بولینگ جمع کرده اند تا بتوانند جای بهتری را برای خودشان دست و پا کنند. محسن یگانه دراتاقی که پنجره‌ها‌ی پت و پهنی رو به خیابان دارد، نشسته و خودش را برای یک اجرای گرم آماده می‌کند. هر از گاهی هم سری به سوی شیشه می‌چرخاند و به لنز دوربین‌ها‌ی مردم که دارند از او عکس می‌گیرند، از آن لبخندهای مخصوصش تحویل می‌دهد. برنامه تقریبا با یک ساعت تاخیر میان جیغ و هوار آدم‌ها‌ی بی‌خواب جزیره شروع می‌شود. حالا وقت آن است که جزیره برود روی هوا، آماده‌اید؟

یک شروع ملایم
«منو درگیر خودت کن… تا جهانم زیر و رو شه…» افتتاحیه برنامه مثل بیشتر کنسرت‌ها‌ی یگانه، آهنگ تیتراژ برنامه «ماه عسل» است؛ یک آهنگ ملایم تا هیجان کیش نشین‌ها‌ پله پله بالا برود. ساعت نزدیک سه نیمه شب است و نزدیک 3 هزار نفر دارند یکصدا «با من غریبگی نکن…» را فریاد می‌زنند. احساس می‌کنید صدای این جمعیت توی گوش همه جزیره پیچیده است. به هرحال وقتی قرار است یگانه روی سن تالار شهر بترکاند، همان بهتر که خواب جزیره هم چند ساعتی به تعویق بیفتد. محسن یگانه همان اول کار تکلیف همه را روشن می‌کند؛ «این بهترین کنسرتی بوده که در جزیره داشته ام و یکی از بهترین کنسرت‌ها‌یم تا حالا. اصلا کنسرت برگزار کردن در جزیره حال و هوای دیگری دارد». همین جمله یگانه کافی است تا هوادارهایش با جیغ و سوت و دست تالار شهر را روی سرشان بگذارند. یگانه هم بدون معطلی سراغ قطعه بعدی می‌رود تا نشان بدهد اندازه بده بستان با طرفدارهایش را دارد.
 
خنده و هیجان
خوبی کنسرت‌ها‌ی کیش این است که محدودیت زمانی آنها کمتر است. کنسرتی که پاسی از شب گذشته شروع می‌شود و تا دم دم‌ها‌ی صبح طول می‌کشد، باید آن قدر هیجان‌انگیز باشد تا مسافرهای خسته، بی‌خیال خواب راحت زیر باد خنک کولرهای گازی هتل‌ها‌ی دلچسب جزیره شوند. با گذشت 20 دقیقه از آغاز کنسرت، تازه فضای سالن گرم می‌شود و همه با یگانه در قطعات مختلف همراهی می‌کنند. شاید یکی از دلایل اینکه کنسرت یگانه در کیش این قدر با استقبال مواجه شد، قطعات ماندگاری باشد که او خوانده است. اگر قرار باشد یگانه در یک کنسرت دو ساعته ده تا آهنگ بخواند، حداقل به همین تعداد قطعاتی دارد که سر زبان‌ها‌ افتاده و ملت با آنها حال کرده باشند؛ برای همین توی این کنسرت، مردم پنج دقیقه هم آرام نمی‌گیرند و در تمام مدت با یگانه می‌خوانند بگذریم که «استیج داری» یگانه هم طوری هست که گاهی ملت را به خنده بیندازد و هیجان را به آنها تزریق کند.
 
با حنجره‌ها‌ی پاره
«آی خدا دلگیرم ازت…» را که فریاد می‌زند سالن، یکصدا جواب می‌دهد که «ای زندگی سیرم ازت…». قطعه نفس‌ها‌ی بی‌هدف از همین آلبوم دومین آهنگی است که یگانه به حاضران در کنسرتش تقدیم می‌کند؛ آهنگی که حنجره‌ها‌ی ملت را پاره می‌کند. گروه یگانه هم کم کم سر ذوق آمده اند و روی سن سنگ تمام می‌گذراند. حالا نوبت یکی از آهنگ‌ها‌یی است که مردم مدادم تکرارش می‌کنند؛ «بنویس از سر خط… بنویس که دلت دیگه به یاد این نیست…» حالا وقت آن است که عاشق‌ها‌ی شکست خورده نصفه شبی توی تالار شهر جزیره جمع و جور داغ، زانوی غم را بغل بگیرند و با سوز یگانه راه همراهی کنند: «سرگرمی‌ تو شده بازی با این دل غمگین و خسته ام…» و به «نشکن دلمو» که می‌رسند، یگانه سکوت می‌کند تا ملت خودشان بقیه آهنگ را روی موسیقی بخوانند. کلا قطعه‌ها‌ی یگانه آن قدر عاشقانه هستند که بالاخره همه یک جوری با آنها همذات پنداری کنند و بالاخره آهی، سوزی، دردی، نفرینی، چیزی توی کله شان بپیچد.
 
اولتیماتوم یگانه
یگانه با لبخندهای شیطنت آمیز از مردم می‌خواهد تا سر آهنگ بعدی همچنان روی صندلی بنشینند و تنها با دست زدن و خواندن، او را همراهی کنند؛ همان آهنگی که محبوب‌ترین قطعه او در کنسرت‌ها‌یش است و همه برای رسیدن به این قسمت سر و دست می‌شکنند؛ «نه می‌خندم نه می‌خوام گریه کنم برای تو…» بعد هم تاکید می‌کند که از او برنمی‌آید که آب بشود به پای طرف و بالاخره اولتیماتوم یگانه با همراهی 3 هزار تا آدم عاقل و بالغ شروع می‌شود؛ «برو بار و بندیلو ببند اینجا دیگه جای تو نیست…». شیطنت‌ها‌ی یگانه هنگام خواندن این قطعه کافی است تا سالن غش کند از خنده. اصلا همین بازی‌ها‌ی او روی اجرای این آهنگ است که این قطعه را به قطعه محبوب کنسرت‌ها‌ی یگانه تبدیل می‌کند. البته ریتم تند ترکی آن را هم نباید از یاد ببریم؛ «آهای خبر نداری»، «آخه دل من»، «خاکسترم نکن»، «سرتو بالا بگیر»، «گناهی ندارم»، «هیشکی نمی‌تونه بفهمه»، «چشای خیس من» و « اسکله» هم قطعات دیگری هستند که یگانه اجرا می‌کند تا هیچ کس ناراضی از سالن بیرون نرود. البته یگانه «آهای خبر نداری» را با تغییراتی اجرا می‌کند که برای اولین بار است به گوش مردم می‌رسد و همین همه را ذوق زده می‌کند. با تکه «باز هم… دلم گرفت و گریه کردم…»، خیلی توی سالن، موبایل‌ها‌ و فندک‌ها‌ را توی هوا تکان می‌دهند تا این بار نور ملایم یگانه را همراهی کنند. یگانه برای طرفدارهایش در سالن خبرهای خوبی از آلبوم بعدی‌اش به نام «تابوت» هم دارد که به گفته خودش یک اتفاق خیلی خوب در حوزه موسیقی پاپ خواهد بود. کنسرت با اجرای دوباره «بار و بندیلو ببند» به پایان می‌رسد و یگانه در میان «داش محسنو ای ول» از روی استیج پایین می‌رود. از سالن که بیرون می‌روی، هرم هوای شرجی جزیره که دم صبح، گرمای دلنشین‌تری دارد، توی صورتت می‌زند. خیلی‌ها‌ زیر لب، آهنگ‌ها‌ی یگانه را تکرار می‌کنند. پیاده روی توی جزیره به مدد کنسرتی که نصفه شب اجرا شده، حال و هوای کیش را عوض می‌کند. مسافرها می‌روند تا در هتل‌ها‌ تا لنگ ظهر بخوابند و خواب «همدم بی‌کسی‌ها‌ت» را ببینند.
 
مهمان‌ها‌ی ویژه
استقبال از کنسرت محسن یگانه آن قدر زیاد بود که ‌ها‌دی قندی- کنسرت گذار جوان- این برنامه را تمدید کند. کنسرت‌ها‌ی کیش در این تابستان، مهمان زیادی هم داشته است. به غیر از خبرنگار همشهری جوان که حضورش از اهمیت بالایی برخوردار بود، پوریا پورسرخ، فرزاد حسنی، حمید حامی، عاطفه نوری، محمد علیزاده، بیژن خاوری، هومن غفاری و امیر عبدالله (خواننده عربی) هم از مهمان‌ها‌ی کنسرت‌ها‌ی شبانگاهی جزیره بوده اند!
 
محسن یگانه از برنامه اش در کیش می‌گوید
یکی از بهترین کنسرت‌ها‌یم
هنوز یک سال از ورود آلبوم رسمی‌ محسن یگانه به نام «نفس‌ها‌ی بی هدف» به بازار موسیقی کشور نمی‌گذرد اما مثل اینکه یگانه نمی‌خواهد دست از سر کنسرت بردارد. یگانه در این یک سال بدون شک رکورددار اجراهای زنده و کنسرت در کشور شده و استقبال خوب علاقه‌مندان به موسیقی از او باعث شده که همه کنسرت گذارها برای عقد قرارداد با او برای اجرای کنسرت وسوسه شوند. اجرای کیش، آخرین برنامه ای بوده که یگانه در آن حضور داشته و به شدت هم مورد توجه قرار گرفته است. خودش که خیلی با این استقبال حال کرده.

از اجرای خودت و گروهت راضی بودی؟
شب خوبی بود. هرچند برنامه به دلیل ازدحام با یک ساعت تاخیر شروع شد ولی کلا خوب بود و انرژی مثبت زیادی از طرف سالن به روی استیج منتقل می‌شد و انرژی ما را چند برابر می‌کرد.

 روی استیج گفتی کلا کنسرت‌ها‌ی کیش همیشه پر شور و پر هیجان از آب در می‌آیند.
خب جزیره شرایط خاص خودش را دارد و همه علاقه مندان موسیقی بیشتر به خاطر این کنستر‌ها‌ست که کیش را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. این یکی از بهترین برنامه‌ها‌یی بود که تا به حال داشته ام و برای خودم هم خاطره خوبی بود.

با توجه به تعداد بالای کنسرت‌ها‌ دیگر در مدیریت استیج حسابی با تجربه شده ای. این طور نیست؟
به مرور زمان باید به این جو عادت کرد. این شغل من است و من باید برای بهترین شدن با تمام وجود سعی و تلاش کنم. به هرحال هر بار روی استیج چیزهایی یاد می‌گیرم که برایم تجربه می‌شود.

از آلبوم جدید چه خبر؟
دیگر دلم نمی‌خواند درمورد آلبوم جدید صحبت کنم چون هر چقدر که در این مورد حرف می‌زنم، بیشتر کار گره می‌خورد و اتفاقات ناجور پیش می‌آید. فقط امیدوارم که این مشکلات هرچه زودتر حل شوند. همین!

در مصاحبه‌ها‌ی قبلی ات اعتقاد داشتی که آلبوم اولت آن چیزی نبود که خودت می‌خواستی. نظرت در مورد آلبوم دومت چیست؟
آلبوم دوم من یک اتفاق خوب در عرصه موسیقی پاپ خواهد بود. در این شک نکنید!

 اگر استقبال از این کنسرت فوق العاده نبود، باز هم برنامه برای چهاردهم و پانزدهم تمدید می‌شد؟
شاید تمدید می‌شد ولی خود کنسرت گذار هم تا این حد قاطع و محکم نبود که برنامه را برای دو شب دیگر تمدید کند. این استقبال باعث شد که آنها هم برای تمدید برنامه هیچ شک و شبهه ای به دل خود راه ندهند.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره