وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ده اشتباه بزرگ در رژیم گرفتن

ده اشتباه بزرگ در رژیم گرفتن
بسیاری از افراد با وجود این که رژیم های سختی را می گیرند،اما باز هم لاغر نمی شوند،چون اشتباهات بزرگی را در رژیم شان مرتکب می شوند.

اشتباهات رایج:
1- اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید بین وعده‌های غذایی هیچ چیزی نخورید.
اتفاقا اگر یك میان‌ وعده سالم و سبك بخورید،خیلی هم خوب است؛چون قند خونتان نمی‌افتد و سوخت و ساز بدنتان افت نمی‌كند،ضمن این‌كه بیش از حد گرسنه نمی‌شوید و با ولع به وعده‌های غذایی حمله نمی‌كنید.
 
2-‌ اگر می‌خواهید لاغر شوید، نباید بعد از ساعت 8 شب غذا بخورید.
مهم نیست كی غذا بخورید؛مهم این است كه چه غذاهایی را چقدر بخورید و فعالیت بدنی‌تان چقدر باشد.مهم این است كه روزی چند كالری مصرف می‌كنید و روزی چند كالری می‌سوزانید.اینهاست كه تعیین می‌كند وزنتان كم می‌شود یا زیاد؛اما این عادت كه آخر شب ‌ها غذا بخورید،عادت خوبی نیست؛چون احتمالا خوابتان را خراب می‌كند.
 
3- اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید دور انواع و اقسام چربی را خط بكشید.
همه ما در حد تعادل به چربی احتیاج داریم،ضمن این كه چربی‌ هم خوب و بد دارد؛چربی امگا 3 است كه در ماهی و سایر غذاهای دریایی یافت می‌شود و كلی خاصیت درمانی دارد.

4- اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید غذایتان را نصف كنید تا وزنتان نصف شود.
با بهترین رژیم‌های دنیای هم نباید ماهانه بیشتر از 4 كیلو وزن كم كنید؛و گرنه وزنتان برمی‌گردد.اگر تند بروید،نتیجه معكوس می‌گیرید؛چون دیر یا زود خسته می‌شوید و با ولع بیشتری به غذاهای ممنوعه حمله می‌كنید.برای لاغر شدن باید شیوه زندگی‌تان را تغییر دهید (شماره 5 را بخوانید).

5- اگر می‌خواهید لاغر شوید،فقط باید اراده داشته باشید.
واقعیت این است كه بجز اراده،پای عوامل دیگری هم در میان است:ژنتیك،تغذیه،تحرك و… اصل اساسی این است كه نمی‌توانید مثل سابق كم ‌تحرك و پرخور باشید و انتظار داشته باشید وزنتان هم كم شود.برای لاغر شدن باید به شیوه‌ جدیدی از زندگی عادت كنید؛شیوه‌ای كه در آن هم كمتر و سالم‌تر غذا بخورید،هم بیشتر و مداوم ‌تر فعالیت كنید؛حتی اگر این فعالیت را محدود كنید به یك پیاده‌روی روزانه.
 
6- اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید دور لبنیات را خط بكشید.
با وجود لبنیات كم‌چرب،این حرف‌ها شنیدن ندارد؛مخصوصا برای خانم‌ها كه نیاز بیشتری به كلسیم دارند و باید لبنیات بیشتری مصرف كنند.تازه برخی تحقیقات نشان داده‌ كه دریافت میزان كافی كلسیم نه‌ تنها چاق ‌كننده نیست؛ بلكه می‌تواند به كاهش وزن كمك كند.

7- اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید زیاد آب بنوشید.
زیاد آب نوشیدن،خوب است؛ولی كافی نیست.اگر كسی فقط با همین كار لاغر شود،احتمالا دلیلش این است كه قبلا به جای آب،بیشتر آبمیوه و نوشابه‌های گازدار می‌خورده و حالا آب را جایگزین آنها كرده است.طبیعی است كه كالری آب از نوشابه كمتر است و كمكش به كاهش وزن، بیشتر.

8- اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید بیشتر نوشابه بخورید تا گرسنگی به سراغتان نیاید.
 میزان قند خالص موجود در یك بطری نوشابه گاز‌دار بیش از 300 میلی‌گرم است و همین یك بطری می‌تواند 150 كالری انرژی وارد بدنمان ‌كند.قند موجود در یك بطری نوشابه گازدار برابر است با قند 2 بسته شكلات.چاقی از جدی‌ترین تهدیدهای نوشابه‌های گازدار است.

9- اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید نوشابه رژیمی بنوشید.
در نوشابه‌های رژیمی به جای شكر از یك شیرین‌كننده مصنوعی (عمدتا آسپارتام) استفاده می‌كنند كه هم اشتها آور است،هم می‌تواند باعث سردرد،سرگیجه و ضعف حافظه شود.ضمن این كه مصرف بیش از اندازه آسپارتام می‌تواند ‌عوارض دیگری هم داشته باشد:تومور مغزی،نقص عضو جنین و حمله‌های صرع.

10- اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید غذاهای لاغركننده بخورید.
اگر چنین غذایی پیدا كردید،سلام ما را هم به او برسانید.