وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پدر بازیگر فیلم \”میلیونر زاغه‌نشین\” قربانی سل شد

پدر بازیگر فیلم \”میلیونر زاغه‌نشین\” قربانی سل شد
محمد اسماعیل پدر بازیگر خردسال فیلم برنده اسکار "میلیونر زاغه‌نشین" پس از تحمل یک دوره بیماری سخت روز جمعه به دلیل ابتلا به سل در منزل مسکونی خود در بمبئی از دنیا رفت.

اردین اعلام کرد: مرگ پیش از موعد پدر اظهر اسماعیل بی‌تردید بر جنجال‌های حاشیه‌ای حضور کودکان فقیر و زاغه‌نشین در فیلم دنی بویل بریتانیایی خواهد افزود. "میلیونر زاغه‌نشین" سال 2008 در بسیاری از رویدادهای سینمایی جوایز اصلی را از آن خود کرد و در اکران جهانی بیش از 86 میلیون پوند فروخت.

محمد اسماعیل دیروز صبح در خانه‌ای از دنیا رفت که نمایندگان کارگردان فیلم به تازگی برای آنها در بمبئی خریده بودند. اظهر 10 ساله که در "میلیونر زاغه‌نشین" نقش سلیم برادر کوچکتر قهرمان داستان را بازی کرده، هنگام مرگ پدرش در مدرسه بود و عصر روز جمعه پس از بازگشت به خانه در جریان ماجرا قرار گرفت.

او فوریه امسال به همراه روبینا علی دیگر ستاره خردسال "میلیونر زاغه‌نشین" برای شرکت در مراسم اسکار به لس آنجلس رفت و در بازگشت به زاغه محل زندگی خود مورد استقبال دیگر زاغه‌نشینان هندی قرار گرفت. فیلم بویل بریتانیایی در هشتاد و یکمین دوره مراسم اسکار هشت اسکار برد و فاتح مطلق این مراسم سالیانه لقب گرفت.

با وجود موفقیت‌های هنری و تجاری "میلیونر زاغه‌نشین" در سراسر دنیا، وضعیت نامناسب زندگی ستارگان خردسال فیلم در مناطق زاغه‌نشین هند به موضوعی جنجالی در داخل و خارج هند تبدیل شد.

محمد اسماعیل هم پس از آنکه اظهر را به خاطر حرف نزدن با رسانه‌ها پس از بازگشت از مراسم اسکار تنبیه کرد، در میانه یک توفان رسانه‌ای قرار گرفت.

اظهر بعدها پدر خود را در این ماجرا بی‌تقصیر معرفی کرد و گفت که او هم مثل تمام پدرها حق دارد فرزندش را به خاطر شیطنت تنبیه کند. محمد اسماعیل که به موضوعی داغ برای رسانه‌ها تبدیل شده بود، آشکارا از موفقیت فرزندش خوشحال بود و به رسانه‌ها گفت: اینکه فرزند یک مرد فقیر چنین نامی برای خود دست و پا کرده، مرا بی‌نهایت خوشحال می‌کند.

سل در بسیاری از نقاط دنیا یک بیماری نادر به شمار می‌رود، اما یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در هند است و روزانه بیش از هزار نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در هند از دنیا می‌روند. بخش بسیار زیادی از دستمزد 1725 پوندی اظهر اسماعیل برای بازی در "میلیونر زاغه‌نشین" هزینه درمان بیماری پدرش شد.