وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تشخیص محل دقیق سرطان‌ها توسط نانوذرات

تشخیص محل دقیق سرطان‌ها توسط نانوذرات

مسئول بانك اطلاعات شهید چمران گفت: نانوذرات با ارسال علائم به داخل بدن می‌توانند در پزشكی برای تشخیص بیماری‌های مختلف از جمله تشخیص سرطان‌ها كاربرد داشته باشند.

وی افزود: می‌توانیم نانوذرات را به عنوان یك علامت ، ‌وارد بدن كرد و با پیگیری این نانوذرات از وضعیت بخش‌های مختلف بدن آگاه شد. موادی كه بتوانند انرژی را به صورت نور بتابانند،‌ مواد فلورسنت می‌گویند. پزشكان می‌توانند این مواد را به داخل بدن بفرستند و با تحریك آن‌ها، یك طول موج مشخصی كه به صورت یك رنگ ظاهر می‌شود را ایجاد كنند.

سلیمی خاطرنشان كرد: مواد فلوئورسنتی كه قبلاً مورد استفاده قرار می‌گرفت، در زمان كوتاهی خصوصیت رنگی بودن خود را از دست می‌دادند،‌ كه این یك مشكل برای استفاده از آن‌هاست. مشكل دیگر این مواد كه تاكنون وجود داشتند ، توانایی بازتاب یك رنگ بود، این درحالی است كه مواد جدید می‌توانند همزمان چندین رنگ را ایجاد كنند.ژ

مسئول بانك اطلاعات شهید چمران گفت: از بین همه نانو موادی كه شناخته شدند ، بهترین مورد كه كاربردهای بیش‌تری دارد،‌ نقاط كوانتومی‌اند. این نقاط به عنوان نوعی فلورسنت شناخته می‌شوند.

وی افزود: نكته دیگر كه در مورد نانوذرات وجود دارد،‌روش‌هایی است كه برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. برخی از این روش‌ها بسیار دشوار و هزینه‌بر است، البته روش‌های ساده‌ای هم وجود دارد كه بتوان آن‌ها را ساخت.

سلیمی تصریح كرد: ساخت نقاط كوانتومی به روش شیمیایی به صرفه‌تر است. روش شیمیایی،‌ روشی است كه با كنترل روی زمان فرایند واكنش‌ها، می‌توان اندازه‌های مختلفی از نانوذرات را ایجاد كرد. به طوری كه هرچه كه زمان بیش‌تری را برای انجام واكنش صرف كنیم، اندازه نانوذرات هم بزرگ‌تر خواهد شد.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره