وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برخی ازاصطلاحات ماشین بازها

برخی ازاصطلاحات ماشین بازها

ماشین‌بازی و رانندگی هم اصطلاحاتی دارد كه گاهی بامزه و گاهی بی‌ادبانه‌اند. دانستن اصطلاحات ماشینی برای ماشین‌بازها یك جور پرستیژ حساب می‌شود.

 

خوش‌دستی: معمولا همه كسانی كه گواهینامه دارند فكر می‌كنند اگر خوش‌دست‌ترین راننده داخل شهری دنیا نباشند، حتما در ایران بهترین هستند. خوش‌دستی به حركات ظریفی برمی‌گردد كه در موقع رانندگی باید از شما سر بزند. آرامشی كه سرنشینان ماشین از رانندگی شما به دست می‌آورند و عكس‌العمل‌های بجای شما در مواقع حساس و خطرناك.

دور یك‌فرمانه: شما درست در وسط خیابانی قرار دارید و به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اید كه مسیر آمده را برگردید. فرمان ماشین را به اندازه موردنیاز می‌چرخانید و خیلی حساب شده گاز و ترمز را می‌گیرید و خیابان را بدون هیچ دنده عقب رفتن و ترمز اضافه گرفتنی دور می‌زنید.

«درایوری» رانندگی كردن: كسانی كه با سرعت بالا و با مهارت بسیار زیاد رانندگی می‌كنند به رانندگی‌شان می‌شود اعتماد كرد اما كمی هیجان‌آور و البته ترسناك هم هست. اصطلاح «درایوری» از فیلم «راننده» آمده است كه در آن قهرمان فیلم دست همه ماشین‌بازها و عشق سرعت‌ها را از پشت بسته است.

آب‌بندی كردن ماشین: این اصطلاح زمانی به كار می‌رود كه شما یك ماشین نو خریده باشید یا به هر علتی موتور ماشین‌تان باز و بسته شود. ماشین به یك دوره آب‌بندی نیاز دارد كه باید دست‌كم هزار كیلومتر بنزین مصرف كند تا آب‌بندی اتفاق بیفتد.

یاتاقان زدن ماشین: معنی‌اش این است كه موتور ماشین سوخت و شما هیچ راهی ندارید جز این كه به این یاتاقان زدن ماشین تن بدهید.

صفحه شكاندن ماشین زمانی اتفاق می‌افتد كه صفحه كلاچ دیگر تحمل این همه سختی را نداشته باشد و در هم بشكند. این اتفاق بندرت ممكن است بیفتد.

به ماشین تقه‌زدن كاری است كه شمای راننده انجام می‌دهید و هیچ تقصیری متوجه ماشین نیست. نباید یكدفعه كلاچ را رها كنید. این‌طوری به ماشین تقه می‌زنید.

دوسره بار زدن همان دودوزه بازی و دودره كردن است. اصطلاح بامزه‌اش دولا پهنا حساب كردن است و احتمالا راننده‌ها مخترعش هستند. وقتی راننده‌ای به مقصدی بار می‌برد فقط پول یك مسیر را می‌گیرد، مگر این كه از یك سر دیگر هم بار زده باشد. به آدمی كه زرنگ‌بازی درمی‌آورد می‌گویند دوسره بار زده.

پاپیون زدن: خروجی‌های بزرگراه همیشه در سمت راست آن تعبیه شده كه به شكل یك زیرگذر یا پل از روی باندهای خیابان اصلی رد می‌شوند و شما را به یك خیابان یا بزرگراه دیگر می‌رسانند. برای عوض كردن جهت رانندگی خود مجبورید به اصطلاح «پاپیون» بزنید. یعنی از خروجی بیرون بروید و وارد یك بزرگراه متقاطع بشوید و سپس باز از خروجی آن خارج شده و به جهت عكس اولیه خود در بزرگراه اول وارد شوید.

ماشین را خواباندن زمانی است كه شما كمك‌فنرهای ماشین‌تان را ببرید تا ماشین پایین‌تر بیاید. یعنی ارتفاعش كمتر شود.