وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دزدها خود را صاحبخانه معرفی می‌كردند

دزدها خود را صاحبخانه معرفی می‌كردند
دو دزد حرفه‌ای كه با ورود به خانه‌های مردم، خود را صاحبخانه معرفی می‌كردند و اموال، طلا و پول آنها را به سرقت می‌بردند ، در آخرین سرقت ناكام ماندند و دستگیر شدند.

 

سرهنگ ذاكر استقامتی، رئیس پایگاه سوم آگاهی تهران از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای منازل خبر داد و به «جام‌جم» گفت: روز نهم مرداد امسال مردی به مركز پلیس مراجعه و از 2 سارق شكایت كرد. مرد شاكی در اظهاراتش به پلیس گفت: شب گذشته من و همسرم به مهمانی رفته بودیم.

نیمه شب هنگام بازگشت به خانه متوجه شدیم چراغ‌های آپارتمان روشن است، به گمان این كه قبل از خروج از خانه فراموش كرده‌ایم چراغ‌ها را خاموش كنیم، به اوضاع توجهی نكردیم و وارد مجتمع شدیم. وقتی به چند قدمی آپارتمان رسیدیم، در ورودی آپارتمان نیمه‌باز بود و صدای 2 مرد از داخل آن شنیده می‌شد. ابتدا چند ضربه به در زدم و دقایقی بعد مردی با ادعای این كه صاحبخانه است؛ با من و همسرم مشغول مشاجره شد كه در ادامه وقتی متوجه شد من صاحبخانه هستم، به اتفاق همدستش از آپارتمان خارج شدند و با چاقو ما را تهدید به قتل كردند و بعد گریختند. پس از متواری شدن سارقان وارد آپارتمان شدیم و به بررسی از وسایل خانه پرداختیم كه معلوم شد آنها موفق به سرقت نشده‌اند.

 

تصویر رایانه‌ای، دزد را رسوا كرد

سرهنگ استقامتی ادامه داد: با اطلاعاتی كه این مرد و همسرش در اختیار ماموران قرار دادند، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری صورت گرفت و جستجو برای یافتن آنها ادامه پیدا كرد.

ماموران كه احتمال می‌دادند متهمان از افراد سابقه‌دار باشند، به بررسی از آلبوم‌ سارقان حرفه‌ای منازل پرداختند كه معلوم شد یكی از تصاویر تهیه شده به یك دزد حرفه‌ای به نام یاشار شباهت دارد كه چندی قبل به اتهام سرقت از منازل دستگیر شده و 2 ماه قبل با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است.

با مشخص شدن این موضوع، پاتوق‌های احتمالی وی تحت‌نظر گرفته شد تا این كه با هماهنگی قضایی، یاشار به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه یك تهران احضار شد و 15 مردادماه امسال هنگامی كه این متهم برای بررسی موضوع احضار خود به دادسرا مراجعه كرده بود، از سوی شاكی و همسرش مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

در ادامه متهم با انتقال به پایگاه سوم آگاهی تهران مورد بازجویی قرار گرفت و هر گونه اقدام به سرقت از منزل شاكی را انكار كرد تا عاقبت هفته گذشته به 13 فقره سرقت از منازل اعتراف كرد.

 

اعتراف به سرقت از خانه‌های مردم

یاشار متهم به سرقت در اظهاراتش به پلیس گفت: چند مرتبه به اتهام سرقت از منازل دستگیر شده‌ام. 2 ماه قبل با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدم و به سرقت‌هایم ادامه دادم. پیش از هر سرقت در خیابان و محله‌های مختلف پایتخت پرسه می‌زدم و افرادی را كه برای مهمانی از خانه خارج می‌شدند شناسایی و یك ساعت بعد از خروج آنها وارد مجتمع می‌شدم و با شاه‌كلید یا تخریب قفل در ورودی آپارتمان، طلا، پول و اموال قیمتی را از منزل سرقت می‌كردم.

به دنبال اعتراف متهم، همدست وی هم دستگیر و با انتقال به پایگاه سوم آگاهی تهران، به همكاری در یك فقره سرقت با وی اعتراف كرد. بنا بر این گزارش، 2 سارق با قرار قانونی بازداشت شدند و تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد.