وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مصرف روزانه سبزیجات موجب تقویت هوش

مصرف روزانه سبزیجات موجب تقویت هوش
پژوهشگران آلمانی در تحقیقات خود کشف کردند که مصرف روزانه 400 گرم میوه و سبزیجات به شدت بر توانایی شناختی و تقویت هوش کمک می کند.

محققان موسسه شیمی زیستی و بیولوژی مولکولی دانشگاه هنریش – هین در دوسلدورف با بررسی حدود 200 فرد بین 45 تا 102 سال نشان دادند افرادی که به طور متوسط 400 گرم میوه و سبزی تازه در روز مصرف می کنند دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدانها هستند.

سطح بالای آنتی اکسیدانها شاخصی برای نشان دادن سطح پایین رادیکالهای آزاد است. آنتی اکسیدانها یکی از حامیان اصلی شکستن لپیدها به شمار می روند.

همچنین در این تحقیقات مشخص شد که در این افراد توسعه توانایی شناختی نسبت به افرادی که روزانه کمتر از 100 گرم سبزیجات و میوه مصرف می کنند بالاتر است.

به گفته این محققان، اثرات مفید میوه و سبزیجات کاملا مستقل از سایر فاکتورهای سن، جنس، وزن، قد، سواد، سطح چربیها و سطح آلبومین است. این فاکتورها به طور عادی بر روی کیفیت آنتی اکسیدانهای حاضر در ارگانیسم و توسعه مغزی اثر می گذارند.

براساس گزارش ساینس دیلی، نتایج این بررسیها ارتباط چندگانه میان میوه و سبزی، دفاع آنتی اکسیدانها و تواناییهای شناختی را نشان می دهد.