وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

میوه ای که خون را تصفیه می کند

میوه ای که خون را تصفیه می کند
هندوانه گیاهی است دارای ساقه پیچک دار با برگ ها و بریدگی های عمیق و منقسم به لوب های مدور،گل های آن زرد رنگ و میوه اش آبدار است.

ترکیبات شیمیایی: آب هندوانه دارای اسید آمینه ای به نام سیترولین است.در هندوانه منابع
هم ویتامین از جمله:C ,B,A یافت می شود.

خواص این میوه: هندوانه اثر مدر و مطبوعی دارد.در طب ایرانی آب این میوه را به اشخاصی که تب دارند می دادند.این میوه لینت بخش است و برای کسانی که طبعشان سرد است توصیه نمی شود.در هنگام مصرف و اتمام آن از گرمیجات استفاده کنند.همچنین مسکن غلیان خون و صفرا و تشنگی نیز بوده و صاف کننده خون می باشد.
مصرف آب هندوانه مخلوط با کمی عسل برای دفع بلغم مفید است.خوردن هندوانه با شیرخشت در بسیاری از تب های عفونی موثر است و اگر همراه با تمرهندی باشد جهت صفرا مفید است،مصرف هندوانه همراه با سکنجبین در  درمان ادرار و بند آ مدن بول موثر است.
خوردن این میوه باعث افزایش شیر در زنان شیرده می شود.مصرف آن همراه با سکنجبین باعث خرد شدن سنگ کیسه صفرا می شود.افرادی که در معده آنها صفرای زیادی تولید می شود بهتر است از هندوانه استفاده کنند و در ضمن سیب آدم را که در زیر گلو قرار دارد تنظیم و تعدیل می نماید.

توجه: خوردن ناشتای این میوه اصلا صحیح نیست و برای طحال و معده بسیار مضراست. خوردن هندوانه در سرد مزاجان ایجاد درد مفاصل می نماید.
برای سلامتی و شادابی خود همیشه از میوه ها و سبزیجات تازه مصرف کنیم که این امر طول عمر را زیاد و باعث تقویت اعضای بدن می شود.