وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گفتگو با بازیگر نقش خسرو در سریال «عبور از پاییز»

گفتگو با بازیگر نقش خسرو در سریال «عبور از پاییز»
چند قسمت پایانی سریال عبور از پاییز به همه این مقایسه‌ها پایان می‌دهد، چون گره‌های داستان باز می‌شود، شخصیت‌ها بیشتر معرفی می‌شوند و تعلیق داستان نیز بیشتر می‌شود…

این صحنه درست مثل فیلم اسپارتاكوس است… این حركت امپراتور درست مثل شخصیت اصلی فیلم …. بود … آدم اگه فیلم ببینه خیلی چیزا یاد می‌گیره، در یكی از فیلم‌ها دیدم كه «بدمن» فیلم، قهرمان قصه را وادار كرد كه سندی را امضا كنه اما بعد بدمنه متوجه شد كه خودكاری كه قهرمان با آن سند را امضا كرده از این خودكارایی بوده كه پس از مدتی رنگش پاك می‌شه…
 من ازاین فیلم یاد گرفتم و سر راه كه به خونه شما می‌اومدیم، یكی از اون خودكارا خریدم … اینها بخشی از دیالوگ‌های شخصیت «خسرو» در سریال «عبور از پاییز» است كه برای هر عملش، سندی از یك فیلم سینمایی دارد. خسرو شخصیت گرم و رك و راستی دارد، او پروایی ندارد از این‌كه بگوید عاشق ثروت كامیاب است و دوست دارد همه آن را از آن خود كند، اصلا از این نمی‌هراسد كه به زنش، پوران بگوید كه فقط به خاطر ثروت پدرش است كه با او زندگی می‌كند. خسرو را می‌توان یكی از سمپاتیك‌ترین شخصیت‌های سریال عبور از پاییز دانست كه نقش او را میرطاهر مظلومی بازی می‌كند. مظلومی پیش از آن‌كه بازیگر باشد، دوبلور است اما چند سالی است كه كنار دوبله، بیشتر فعالیت خود را در زمینه بازیگری متمركز كرده است. او با سریال آدمخوار به مخاطبان تلویزیون معرفی شد و در ادامه با بازی در سریال‌هایی مانند ابراهیم خلیل‌الله و عمارت فرنگی و بازی در نقش احمد شاه بین مردم به شهرت رسید. بازی متفاوت او در سریال عبور از پاییز، بهانه‌ای شد برای گفتگو با این بازیگر و چگونگی بازی او درنقش خسرو.

ابتدا شاید بهتر باشد درباره خسرو و ویژگی‌هایی كه شما را ترغیب كرده كه نقش او را بازی كنید، برایمان بگویید.
از طرف تهیه‌كننده به كار دعوت شدم و از ابتدا مشخص شده بود كه نقش خسرو را بازی كنم. فیلمنامه را كه خواندم، از شخصیت خسرو خوشم آمد؛ شخصیتی كه مدام فیلم می‌بیند و برای آنها در دنیای واقعی مابه‌ازا پیدا می‌كند. خسرو، داماد خانواده‌ای ثروتمند است، اما معتقد است از فیلم‌ها می‌توان آموخت. او رمز موفقیت خود را در فیلم دیدن می‌داند چون به وسیله پیام این فیلم‌ها می‌تواند برای زندگی خود و اتفاقاتی كه رخ می‌دهد، برنامه‌ریزی كند.

آیا خود شما هم چنین شخصیتی دارید؟ یعنی فیلم زیاد می‌بینید؟
بله. من فیلم زیاد می‌بینم. چون در زمینه دوبله هم فعالیت دارم، وقتی برای نقش‌گویی دعوت می‌شوم، روزانه یك فیلم می‌بینم وقتی هم كاری ندارم و در خانه هستم، حتما روزی یك فیلم می‌بینم چون مثل خسرو معتقدم از فیلم‌ها خیلی چیزها می‌توان آموخت و از تجربیات شخصیت‌های آنها استفاده كرد.

با توجه به این كه فیلم زیاد دیده‌اید، مابه ازای شخصیت خسرو را در كدام فیلم دیده‌اید؟
خسرو ملغمه‌ای از چند شخصیت و چند فیلم است در قسمت‌های آینده بیشتر با شخصیت خسرو آشنا خواهید شد، چون در این قسمت‌ها بیوگرافی، چگونگی زندگی و ازدواج او با پوران بازگو می‌شود.

نقش خسرو با نقش‌هایی كه تاكنون بازی كرده‌اید، كاملا متفاوت است، چگونه به این نقش نزدیك شدید كه توانستید این تفاوت را به مخاطب نشان دهید؟
من همیشه و در همه كارهایم سعی كرده‌ام با تحلیل نقش سر صحنه بروم و كارم را درست انجام بدهم. حتی در خانه برای نقشم، یك روزنامه دیواری درست می‌كنم و مسیری را كه برای به سرانجام رساندن نقش باید طی كنم روی آن ترسیم می‌كنم. اما همواره این نكته را در نظر دارم كه بازیگر باید در مصرف حس، زیاده‌روی نكند و قدم به قدم پیش برود تا بتواند مخاطب را با خود همراه كند. البته این را هم بگویم كه راز موفقیت فقط در عاشقی است، اگر عاشق كارت باشی و برای آن وقت بگذاری، حتما موفق می‌شوی.

كدام سكانس سریال عبور از پاییز را بیشتر از بقیه دوست دارید؟
سكانسی هست كه هنوز پخش نشده. در این سكانس من منولوگی را با خودم زمزمه می‌كنم كه دیالوگی از یك فیلم است، می‌گویم: یك نگاه به پل بنداز، فقط یك نگاه. فیلمی از سیدنی لومت یا جای دیگر می‌گویم: من نمی‌خوام از گذشته كه گذشته، چیزی بگم از آواز زیر بارون و فیلم‌های جان فورد…

میرطاهر مظلومی برای بازی در نقش خسرو به خودش چه نمره‌ای می‌دهد؟
من اهل نمره دادن نیستم، چون معتقدم مردم بهترین داور هستند، آنها خیلی ریزبینانه به همه كارها نگاه می‌كنند و به آنها امتیاز و نمره می‌دهند. مهم مردم هستند كه باید كار یا نقشی را بپسندند.

به نظر می‌رسد نقش خسرو بتواند پای شما را به كارهای كمدی باز كند، نظر خودتان چیست؟
امیدوارم چنین شود چون بازی در نقش‌های كمدی بخصوص كمدی موقعیت را خیلی دوست دارم.

داستان سریال عبور از پاییز شبیه كدام یك از فیلم‌هایی است كه تاكنون دیده‌اید؟
به نظر من، مخاطبان باید تا پایان قصه صبر كنند بعد درباره شباهت‌های این سریال با برخی فیلم‌ها قضاوت كنند. الان یك عده می‌گویند شبیه شاه لیر است، عده‌ای آن را شبیه پاییز پدرسالار می‌دانند و گروهی هم می‌گویند مثل فیلم پدرخوانده است، اما چند قسمت پایانی سریال عبور از پاییز به همه این مقایسه‌ها پایان می‌دهد، چون گره‌های داستان باز می‌شود، شخصیت‌ها بیشتر معرفی می‌شوند و تعلیق داستان نیز بیشتر می‌شود.