وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اعلام کفاره عمدی روزه

اعلام کفاره عمدی روزه
کفاره روزه غیر عمدی به ازای هر روز 500 تومان و کفاره عمدی روزه به ازای هر روز سی‌هزار تومان است که این مبلغ باید به صورت طعام (نان) تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.
 
به گزارش تابناک، آیت الله مكارم شیرازی اعلام كرد: کفاره عمدی روزه به ازای هر روز سی‌هزار تومان است که این مبلغ باید به صورت طعام (نان) تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

ازسوی این مرجع تقلید میزان زکات فطریه و کفاره مشخص و به دفاتر سراسر کشور اعلام شد.

بنابر نظر معظم‌له ، زکات فطریه هر نفر بر اساس قوت غالب گندم، مبلغ 1500 تومان و براساس قوت برنج 4000 تومان اعلام شده است.

همچنین کفاره روزه غیر عمدی به ازای هر روز 500 تومان و کفاره عمدی روزه به ازای هر روز سی‌هزار تومان است که این مبلغ باید به صورت طعام (نان) تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

در ضمن براساس مسأله 1692 رساله توضیح المسائل آیة الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانى که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنى باشند واجب است، یعنى باید براى خودش و کسانى که نان‌خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) از آنچه غذاى نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را بدهد کافى است.

بنابر فتوای معظم له اگر کسى تنها در افطار شب عید فطر میهمان دیگرى باشد فطریه او به عهده خودش است.