وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بلندترین ساختمانها تا آخر سال ۲۰۱۰

بلندترین ساختمانها تا آخر سال ۲۰۱۰
با افزایش بی‌رویه تعداد افرادی که روی زمین زندگی می‌کنند، هیچ فضای خالی برای توسعه دادن شهرها در روی زمین وجود ندارد، معماران راه‌های زیادی را برای توسعه، به صورت هوایی اجرا می‌کنند.

با افزایش بی‌رویه تعداد افرادی که روی زمین زندگی می‌کنند (۶ میلیارد نفر در ۱۰۰ سال اخیر) هیچ فضای خالی برای توسعه دادن شهرها در روی زمین وجود ندارد، به خصوص در مناطق بسیار پرجمعیت و این دلیلی است که معماران راه‌های زیادی را برای توسعه، به صورت هوایی اجرا می‌کنند. ما در مورد شهرهای هوایی صحبت نمی‌کنیم. فقط در مورد ساختمان‌هایی که هر روز بلندتر و بلندتر می‌شوند صحبت می‌کنیم. در اینجا شما را با بلندترین ساختمان‌های جهان که تعدادی از آنها ساخته شده و یا تا پایان این دهه به اتمام می‌رسند آشنا می‌کنیم.

برج مبارک الکبیر، این ساختمان کمی دور از محدوده زمان قرار دارد، به طوری که محاسبه شده است که ساخت آن بعد از سال ۲۰۱۰ به اتمام رسد. این ساختمان در حدود ۱۰۰۱ متر (معادل ۳۲۸۴ فوت) ارتفاع دارد و بلندترین ساختمان جهان است. برج مبارک الکبیر قسمتی از «مدینه الحریر» مجتمع بزرگی است که در کویت تا ۲۵ سال آینده ساخته خواهد شد. این مجتمع شامل ساختمان این برج، یک فرودگاه جدید، مرکز تفریحی و تجاری زیادی خواهد بود. با ۱۰۰۱ متر ارتفاع این برج تقریباً هم اندازه برجی است که امروزه به نام تایپه ۱۰۱ وجود دارد تصویر کامل شده این پروژه که بیش از یک کیلومتر ارتفاع دارد در این عکس نشان داده شده است.

شماره1 : Burj Dubai

برج دبی، بلندترین ساختمانی که تا آخر این دهه روی زمین ساخته می‌شود. ساخت این پروژه از سال ۲۰۰۴ شروع شده و انتظار می‌رفت تا سال ۲۰۰۹ به پایان برسد اما این انتظار برای زمانی بود که ارتفاع این برج ۸۱۸ متر (۲۶۸۴ فوت) تخمین زده شده بود (اگرچه برخی منابع از افزایش ارتفاع تا ۱۰۱۱ متر خبر داده‌اند) این برج در شهر دبی و توسط افراد معروفی چون اویینگ و مریل طراحی شده است. این برج بیش از ۱۶۰ طبقه دارد که ۳۰۰۰۰ محل سکونت بین طبقات ۳۷ تا ۱۰۸ آن قرار گرفته‌اند. زمانی که قیمت پیش فروش این آپارتمان‌ها اعلام شد، در کمتر از ۸ دقیقه به فروش رسیدند. همچنین تعداد زیادی هتل، مراکز خرید و مناطق تفریحی در این مکان ساخته شده است. یک پارک بسیار بزرگ اطراف برج را احاطه خواهد کرد و مبلغ سرمایه‌گذاری شده در برج دبی بیش از ۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

شماره 2 : Tower of Russia

برج روسیه که قسمتی از پروژه شهر مسکو به حساب می‌آید قرار است که در مرکز مسکو تا سال‌های آتی ساخته شود و این برج شامل تمام فعالیت‌ها و کارهایی است که می‌تواند در یک کلان شهر انجام شود. این پروژه که نام «شهری داخل شهر دیگر» نامگذاری شده است شامل ساختمان‌های جالب خواهد بود که در مکانی به مساحت بیش از یک کیلومترمربع و به ارتفاع ۶۴۸ متر (معادل ۱۲۹/۲ فوت) ساخته خواهد شد. ساخت این پروژه امسال شروع خواهد شد و تخمین زده می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۰ با صرف هزینه ۵/۱ میلیارد دلار به اتمام رسد.

شماره3 : Incheon Tower

برج اینچون در مساحتی به اندازه ۱۵۰۰ acre و با هزینه‌ای در حدود ۱۱ میلیارد دلار شامل واحدهای مسکونی، دفتر کار و هتل در جنوب کره، ۲۰ مایل دورتر از سئول ساخته خواهد شد. این برج که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۰ میلادی به پایان رسد ۶۴۰ متر (معادل ۲۱۰۰ فوت) از بالا، سطح دریا ارتفاع خواهد داشت که سومین ساختمان بلند جهان به حساب می‌آید.

شماره4 :KVLY-TV

یکی دیگر از ساختمان‌های جهان که قرار است تا سال ۲۰۱۰ ساخته شود KVLY-TV نام دارد و یک برج تلویزیونی است. این برج ۶۲۸ متر (معادل ۲۰۶۳ فوت) ارتفاع دارد. این برج قرار است توسط ایستگاه KVLY کانال ۱۱ مورد استفاده قرار گیرد که این برج محدوده وسیعی (۳۰۰۰۰ مایل مربع) را در شمال داکوتای آمریکا پوشش می‌دهد. این برج در مدت ۳۱۳ روز توسط ۱۱ نفر در سال ۱۹۶۳ طراحی شده است که این ارقام، ارقام شگفت‌انگیزی برای چنین پروژه‌ای است. تنها آنتن این برج ۹۰۰۰ پوند وزن دارد که دسترسی به آن از طریق آسانسور و راه پله مقدور می‌باشد.

شماره5 :Chcago Spire

شیکاگو اسپایر توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شد که بلندترین ساختمان تا پایان ۲۰۱۰ است. این برج که ۶۰۹ متر (معادل ۲۰۰۰ فوت) ارتفاع دارد از برج جدید آزادی و Sears Tower بلندتر است. این ساختمان به صورت مارپیچ در آسمان به دور خود پیچیده شده است. برج شیکاگو اسپایر در زمینی به مساحت ۲۸۰ مایل مربع، بین دریاچه میشیگان و رودخانه شیکاگو ساخته خواهد شد. ساخت این پروژه از این ماه شروع خواهد شد و در اواخر سال ۲۰۱۰ به پایان می‌رسد. ۲۰ طبقه اول این ساختمان توسط یک هتل خریداری شده است.

شماره6 :The Port Tower

برج port ساختمانی است که برای کراچی، پایتخت کشور پاکستان طراحی شده است. این برج ۵۹۳ متر (معادل ۱۹۴۷ فوت) ارتفاع خواهد داشت. بلندی این برج نشانه خاصی است و بیانگر سالی است که پاکستان در سال ۱۹۴۷ استقلال ملی خود را بدست آورد. این برج قسمتی از کراچی خواهد بود که در جزیره‌ای به شکل پرچم پاکستان ساخته خواهد شد، یک هلالی ماه و یک ستاره. در میان خانه‌های مسکونی یک هتل، یک مرکز خرید و یک نمایشگاه مرکزی ساخته خواهد شد. ساخت این پروژه و این برج هنوز آغاز نشده است اما می‌تواند تا آخر سال ۲۰۱۰ به پایان رسد.

شماره7 :Jakarta Tower

برج جاکارتا ساختمانی است که در کامرون مرکز جاکارتا، اندونزی با ارتفاع ۵۵۸ متر (معادل ۸۳۱/۱ فوت) تا بالای آنتنی که بر بالای آن قرار دارد ساخته می‌شود. انتظار می‌رود ساخت این برج تا سال ۲۰۱۱- ۲۰۱۰ به اتمام رسد. این برج برای محقق ساختن اهداف زیادی از جمله هتل، برج تلویزیون و تلفن، مرکز علمی و اکتشافی و مرکز خرید ساخته خواهد شد.

شماره8 :CN Tower

برج معروف کانادا (CNTower) در شهر تورنتو کانادا در کنار رودخانه اونتاریو قرار دارد. ارتفاع این برج ۵۵۳ متر (معادل ۸۱۵/۱ فوت) است. این برج در سال ۱۹۷۶ بلندترین ساختمان جهان به حساب می‌آمد. برج CN برای ارتباطات مورد استفاده قرار می‌گرفت اما بیشتر به یک مرکز توریستی تبدیل شده بود و سالانه بیش از ۲ میلیون بازدید کننده جهانی داشته است.

شماره9 :Freedom Tower

پس از حادثه غم‌انگیز ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ هنگامی که برج‌های جهانی ویران شد، نیویورک متعهد شد که آنها را دوباره، حتی بلندتر بسازد. برج آزادی ساختمان کلیدی و اصلی آنها به عنوان مرکز تجارت جهانی خواهد بود که قرار است در لویر منهتن ساخته شود. ساخت این برج در بهار ۲۰۰۶ آغاز شد و انتظار می‌رود تا اوایل سال ۲۰۱۰- ۲۰۰۹ به اتمام رسد. ارتفاع این برج با آنتنی که بر بالای آن نصب خواهد شد ۵۴۱ متر (معادل ۱۷۷۶ فوت) است. این ارتفاع برای اینکه این برج بلندترین برج دنیا تا پایان سال ۲۰۱۰ باشد کافی نیست اما از برج‌های قبلی بلندتر خواهد بود.

شماره10 :Taipei101

بسیار جالب و قابل توجه است که تکنولوژی این روزها در حال پیشرفت است همانطور که می‌دانید برج تایپه ۱۰۱ با ۵۰۹ متر (معادل ۱۶۷۰ فوت) ارتفاع که در تایپه تایوان قرار دارد و ساخت آن در سال ۲۰۰۴ میلادی به اتمام رسید، بلندترین آسمان خراش جهان در ۳ سال اخیر محسوب می‌شد اما همین برج تا پایان سال ۲۰۱۰ در مکان آخر بلندترین برج‌های جهان قرار خواهد گرفت. گفتنی است، مبلغی معادل ۶/۱ میلیارد دلار برای ساخت این برج هزینه شده بود.


روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره