وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف اولین رستوران گردان جهان

کشف اولین رستوران گردان جهان
بقایای نخستین رستوران گردان جهان كه بخشی از كاخ یكی از امپراطوران رم بوده است، در ایتالیا كشف شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از آسوشیتدپرس، باستان‌شناسان ایتالیایی موفق به كشف بقایای ساختمانی در شهر رم ـ پایتخت این كشور ـ شدند كه به احتمال زیاد بخشی از رستوران گردان نرون در آن است كه هزاران سال پیش روی یك سكوی چوبی هم‌زمان با حركت زمین به دور خورشید، می‌چرخیده است.
نام نرون را كه حدود دوهزار سال پیش بر امپراطوری رم باستان حكومت می‌كرد، علاوه بر یك امپراطور دیوانه كه شهر رم را به آتش كشید، به‌عنوان مخترع نخستین رستوران گردان جهان در تاریخ می‌توان ثبت كرد و رستوران او را نخستین رستوران گردان جهان نامید.
باستان‌شناسان این رستوران گردان را بخشی از كاخ طلایی نرون می‌دانند كه بارها در متون تاریخی از آن یاد شده است و تا به‌حال بخش‌های زیادی از این كاخ از جمله اتاق‌هایی با تصاویر زیبا و عجیب كشف شده‌اند.
كاخ طلایی نرون یكی از شاه‌كارهای معماری تمدن رم باستان است كه به‌دستور نرون بر فراز تپه‌ی پالاتین (Palatine) در نزدیكی كلزیوم رم ساخته شده است. البته نرون نتوانست مدت زیادی در این كاخ اقامت كند، چون زمان كوتاهی پس از ساخته شدن كاخ طلایی، در سال 68 میلادی در سن 31 سالگی و پس از 14 سال حكومت، مجبور شد خودكشی كند.
باستان‌شناسان به‌دنبال كشف دیگر بخش‌های كاخ طلایی و هم‌چنین تعیین دقیق حریم این بنا هستند كه براساس متون تاریخی حدود 80 هكتار وسعت داشته و مشرف به كلزیوم رم و یك دریاچه زیبا بوده است.
مسؤولان ایتالیا قصد دارند، در آینده‌ی نزدیك كاخ طلایی و رستوران گردان آن را به یك جاذبه‌ی گردشگری تبدیل كنند.