وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اتفاقی نادر، پهلو گیری کشتی آمریکایی در بندر بوشهر!

اتفاقی نادر، پهلو گیری کشتی آمریکایی در بندر بوشهر!
در اتفاقی بی سابقه کشتی اقیانوس پیمای آمریکایی که نزدیک به 2 هزار و 500 راس گوسفند دارد، تا ساعاتی دیگر در بندر بوشهر پهلو می گیرد.

به نقل از فردا ، پهلوگیری این کشتی از دو نظر اهمیت دارد، نخست اینکه به صورت مستقیم از بندر «ویل نینگ تن» آمریکا به بوشهر می رسد و دیگر اینکه سابقه نداشته در بوشهر یک کشتی حامل احشام زنده پهلوگیری کند.

این گزارش می افزاید: با طرح توسعه بندر بوشهر و تخفیف های سود بازرگانی، پهلوگیری کشتی ها افزایش یافته و صاحب این کالا هم ترجیح داده از میان بنادر مختلف، بار خود را در بوشهر تخلیه کند.

محموله کشتی

محموله این کشتی آمریکایی که 2 هزار و 270 راس گاو شیرده است که از این بندر آمریکایی وارد ایران شده و قرار است به شرکت پگاه فارس در مرودشت منتقل شود. ظاهرا برای مدت کوتاهی نیز سوله ای در شهر چغادک برای دپو و انتقال تدریجی این احشام در نظر گرفته شده است.

گفته می شود برای ترخیص این احشام و تشریفات قانونی آن، کارشناسانی از دامپزشکی استان فارس و تهران در بندر بوشهر حضور یافته اند.

سکوت درباره آمریکایی بودن کشتی

در همین حال ساعتی پیش مهندس راستاد، رییس سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر در گفتگو با خبرنگاران پهلوگیری این کشتی را تایید کرد، اما نام کشور مبدا را نگفت.
این مقام مسئول در برابر اصرار برخی خبرنگاران، حاضر نشد مبدا این کشتی اقیانوس پیما به بندر بوشهر را بگوید.

به گفته وی این برای نخستین بار در تاریخ بندر بوشهر است که هم بار کشتی مسقیم از مبدا به سمت این بندر آمده و هم اینکه محموله آن احشام زنده است.

وی اظهار داشت: پیش تر بار کشتی هایی در بوشهر تخلیه می شد که از از مسیر چند بندر دیگر و به شکل ترانشیتی می گذشت، نه اینکه مستقیم از مبدا به بوشهر بیاید.

سوژه ای خبرساز در رابطه ایران- آمریکا

با این حال آمریکایی بودن این کشتی و مبدا آن که یکی از بنادر مهم این کشور است، می تواند سوژه ای جالب در ارتباطات این دو کشور محسوب شود؛ دو کشوری که 30 سال است همدگیر را به دشمن می دانند.

هرچند پیش از این خبرهایی درباره ورود با واسطه مواد غذایی محصول آمریکا به ایران منتشر شده، اما اینکه یک کشتی اقیانوس پیما از ایالات متحده آمریکا قطب هایش سمت ایران نشانه رفته باشد، کم سابقه و استثنایی است.