وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درمانی مؤثر برای پلکهای افتاده

درمانی مؤثر برای پلکهای افتاده
آیا شما هم دچار عارضه ی افتادگی پلک هستید و از این بابت ناراحت هستید،چه درمانی برای این مشکل وجود دارد؟

به افتادگی پلك فوقانی پتوز گفته می‌شود.این افتادگی ممكن است خفیف بوده یا تمامی مردمك را بپوشاند.در برخی موارد،پتوز می‌تواند دید طبیعی را محدود یا حتی بطور كامل مسدود نماید. افتادگی پلك به دلایل مختلف ایجاد می‌شود؛به طوری كه در برخی از افراد به صورت مادرزادی و در عده‌ای دیگر به صورت اكتسابی است.
احتمال ایجاد افتادگی در پلك در همه‌ رده‌های سنی وجود دارد.وجود ‌برخی از بیماری‌ها و همچنین ضربه از عوامل ایجاد افتادگی پلك در انواع اكتسابی است.همچنین با افزایش سن نیز ممكن است افتادگی پلك ایجاد شود. در نوع مادرزادی نیز اختلال در عملكرد عضله بالا برنده چشم، افتادگی در پلك را ایجاد می‌كند.
بسته به میزان افتادگی، مشكلات بینایی نیز متغیر خواهند بود. بعضی‌ها سرشان رابه عقب می‌كشند تا از زیر پلك ببینند یا ابروها را بالا می‌برند تا شاید بتوانند پلك‌هایشان را بالا بكشند. افتادگی پلك در كودكان به دلیل این كه جلوی محور بینایی گرفته می‌شود از عوامل ابتلا به تنبلی چشم است.همچنین در بزرگسالان می‌تواند اختلال در دید را ایجاد كند.
 
علت
افتادگی پلك می‌تواند مادرزادی باشد یا در اثر سالخوردگی و كهولت،حادثه بعد از جراحی آب مروارید  یا سایر جراحی‌های چشمی روی دهد.
 این عارضه همچنین می‌تواند در اثر مشكلاتی كه برای عضله بالا برنده پلك فوقانی روی می‌دهد نیز بوجود آید.گاهی وقتها آناتومی صورت فرد می‌تواند باعث ایجاد مشكلاتی برای عضله بالا برنده پلك فوقانی شود. همچنین تومور چشم، اختلالات نورولوژیك یا بیماری‌های عمومی مانند دیابت می‌توانند باعث افتادگی پلك شود.
 
درمان‌
برای تشخیص علت افتادگی پلك  و انتخاب بهترین روش درمانی ممكن است نیاز به انجام آزمایش خون، عكسبرداری‌های مخصوص یا سایر آزمایشات باشد.
در صورت یافتن علت زمینه‌ای باید ابتدا این مورد اصلاح شود،اما در اغلب موارد،درمان نهایی جراحی است كه نوع جراحی نیز بر اساس شدت پتوز و سایر یافته‌های بالینی تعیین می‌شود.جراحی معمولا بهترین درمان افتادگی پلك است و جراح عضلات بالا برنده پلك فوقانی را تقویت می‌كند كه ظاهر فرد بهتر شده  و امكان دید بهتر را فراهم می‌نماید.
خطرات جراحی پتوز شامل عفونت،خونریزی و كاهش بینایی است،ولی وقوع این عوارض بسیار نادر است.بلافاصله بعد از عمل،ممكن است چشم بطور كامل بسته نشود، ولی این عارضه معمولا مقطعی است.
طی این مدت می‌توان از قطره و پماد برای محافظت چشم استفاده كرد. اگرچه ظاهر پلك بطور قابل توجهی اصلاح می‌شود، اما ممكن است پلك‌ها كاملا قرینه به نظر نرسند.
در اغلب موارد، بعد از جراحی، در نگاه به پایین،پلك عمل شده نسبت به طرف مقابل،مختصری بالاتر قرار می‌گیرد و شب‌ها مختصری باز می‌ماند كه این دو عارضه مشكل ‌آفرین نیستند.در موارد نادر، حركات كامل پلك قابل برگشت نیست.در برخی موارد،ممكن است بیش از یك بار عمل جراحی لازم باشد.


روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره