وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه پیری را از خود دور کنیم؟

چگونه پیری را از خود دور کنیم؟
تغییر در نحوه زندگی می‌تواند به حفظ سلامت زنان و مردان كمك كند و عمر آنها را افزایش دهد در این مقاله 5 راهكار ساده برای افزایش طول عمر ارائه شده‌است كه به آنها اشاره می‌شود:
 
تغییر در نحوه زندگی می‌تواند به حفظ سلامت زنان و مردان كمك كند و درعین حال با كاهش خطر بروز بیماریهای مختلف، عمر آنها را نیز افزایش دهد در این مقاله 5 راهكار ساده برای افزایش طول عمر ارائه شده‌است كه به آنها اشاره می‌شود: 

– به دنبال گیاه‌خواری بروید:
در پژوهشی از مبتلایان به سرطان پروستات خواسته شد كه تنها 10 درصد از كالری و چربی روزانه را مصرف كرده و خیلی كم مواد قندی مصرف كنند و در عوض از سبزیجات، سبزیجات بنشنی میوه‌ها و غلات سبوس دار استفاده نمایند. همچنین به آنها اجازه داده شد كه به جای ماهی تن از مكمل‌های روغن ماهی مصرف كنند. به گفته محققان؛ نتایج تحقیقات نشان داد كه مصرف بیشتر مواد غذایی گیاهی، پیری را به تعویق می‌اندازد. 

– ورزش و تمرینات بدنی را به طور منظم انجام دهید:
افرادی كه عادت به بی تحركی و نشستن مداوم دارند سریع‌تر پیر می‌شوند و خطر مرگ زودهنگام در آنها افزایش می‌یابد. اما در عوض افرادی كه حداقل به مدت 30 دقیقه در هر روز و شش یا هفت روز در هفته ورزش‌هایی مثل شنا، دوچرخه سواری یا دویدن انجام می‌دهند عمر طولانی‌تری همراه با سلامتی دارند. 

– سیگار نكشید:
در مطالعه هاروارد مقایسه بین زنان غیرسیگاری و زنانی كه 15 نخ سیگار یا بیشتر در روز دود می‌كردند نشان داد؛ سیگار خطر ابتلا به بیماری قلب و سرطان را تشدید كرده و به این ترتیب طول عمر افراد را كاهش می‌دهد. 

– وزن خود را در حد سلامتی نگهدارید:

در حالی كه برخی از مطالعات به محدودیت شدید كالری و لاغری شدید برای افزایش طول عمر اشاره می‌كنند اما یافته‌های محققان هاروارد نشان می‌دهد كه برای حفظ سلامت و طول عمر وزن باید در حد طبیعی نگه داشته شود، تحقیقات نشان می‌دهد كه اگر شاخص توده بدنی به بیش از 25 برسد خطر مرگ افزایش پیدا می‌كند. با رعایت این فاكتورها نه تنها می‌توان طول عمر را اضافه كرد بلكه درعین حال نیز می‌توان در تمام مدت حیات در سلامتی جسمی و روانی بود.