وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معروف ترین زنان جاسوس جهان!

معروف ترین زنان جاسوس جهان!
جاسوسی تنها مختص به مردها نسبت و زنان نیز در طول تاریخ نقش بسیاری در پیشبرد فعالیت های جاسوسی داشته اند. سرویس اجتماعی نظام آباد شما را با 10 تن از معروفترین و تاثیرگذارترین جاسوس های زن تاریخ آشنا می‌کند.

1ـ ماتاهاری محل تولد: هلند / تابعیت: هلندی آلمانی
جاسوس آلمان ها در خاک فرانسه

مارگارت گرترود رزله ملقب به ماتا هاری به عنوان یک زن مطلقه وارد خاک فرانسه شد و در آنجا حرفه ی رقاصی را پیش گرفت. در زمان جنگ جهانی اول با رقاصی و روسبیگری اطلاعات مهم نظامی را از افسران فرانسوی می‌گرفت و آنها را برای آلمان می‌فرستاد. در سال 1917 فرانسه متوجه کارهای ماتاهاری شد و او را به جرم جاسوسی اعدام کرد.

2ـ نانسی ویک محل تولد: نیوزیلند / همکاری با کشورهای فرانسه ، انگلیس، آمریکا و استرالیا

در زمان شروع جنگ جهانی دوم نانسی ویک در فرانسه خبرنگار بود. او داوطلبانه به خدمت نیروی مقاومت فرانسه درآمد و شبکه جاسوسی بسیار گسترده و کارآمدی را تشکیل داد.
 به قدری در کار خود ماهر بود که نیروی پلیس مخفی نازی (گشتاپو) دو میلیون دلار برای سر او جایزه گذاشتند. پس از جنگ، پنج کشور فرانسه، انگلیس، آمریکا و استرالیا و نیوزیلند به خاطر خدمات شایان ویک از او تقدیر به عمل آوردند.

3ـ کریستیا شاربک  محل تولد: لهستان/ ملیت: انگلیسی

او مدت 6 سال برای انگلیس در کشورهای فرانسه ،مجارستان و مصر جاسوسی کرد. شهرت خود را زمانی کسب کرد که توانست جان دو جاسوس انگلیسی دیگر را که اسیر نیروی پلیس مخفی نازی بودند و قرار بود اعدام شوند، نجات دهد. او در سال 1952 به دست نامزد خود کشته شد.

4ـ ویرجینا هال  حل تولد: آمریکا / همکاری با کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه

ویرجینیا هال به عنوان عضو سازمان جاسوسی انگلیس ماموریت های بسیاری را برای نیروهای مقاومت فرانسه انجام داد و توانست اطلاعات نظامی مهمی از آلمانی ها در اختیار نیروی مقاومت فرانسه قرار دهد.

5ـ وایولت سزابو   محل تولد فرانسه همکاری با کشورهای انگلیس و فرانسه وایولت

 وایولت سزابو نیز عضو سازمان جاسوسی انگلیس بود و در طول جنگ جهانی دوم با خرابکاری و جمع آوری اطلاعات از آلمانی ها در خاک فرانسه، خدمات ارزنده ای را به انگلیس و فرانسه داشت. او در سن 23 سالگی در سال 1945 توسط نیروهای آلمانی دستگیر و اعدام شد.

 6ـ لونا کوهن      محل تولد: آمریکا / همکاری با شوروی

لونا کوهن به همراه همسرش در انگلیس شبکه جاسوسی گسترده ای را تشکیل دادند و اطلاعات مهم نیروی دریایی انگلیس را برای شوروی مخابره می‌کردند.
 
7ـ الیزابت بنتلی محل تولد: آمریکا /همکاری با شوروی
 
در طول جنگ جهانی دوم الیزابت بنتلی یکی از معروف ترین جاسوس های شوروی در آمریکا بود و ماموریت های بسیاری برای این کشور انجام داد.
 
8ـ شاهزاده استفانی جولیانا فون هوهنلوهه
محل تولد: اتریش/ همکاری با آمریکا و آلمان
استفانی جولیانا یکی از دوستان نزدیک آدولف هیتلر بود و برای نازی ها جاسوسی می‌کرد. او با استفاده از زیبایی خود به راحتی توانست در میان دولتمردان انگلیسی نفوذ کند و اطلاعات ارزشمندی در اختیار نازی ها قرار دهد.

9ـ بریتا تات محل تولد: دانمارک/ همکاری با دانمارک
بریتا تات در سال 1442 قبل از جنگ میان دانمارک و سوئد با یکی از شاهزادگان سوئدی ازدواج کرد. در هنگام جنگ دانمارک از او به عنوان جاسوس خود استفاده کرد و توانست اطلاعات نظامی ارزشمندی از طریق او بدست بیاورد. بریتا تات توطئه ی قتل شارلز هشتم را طرحی کرد اما ناکام ماند. پس از آن سارلز هشتم او را به جرم خیانت اعدام کرد.
10ـ ملیتا نورود محل تولد انگلیس /همکاری با شوروی

ملیتا نورود در سال 1940 به عنوان جاسوس شوروی در انگلیس فعالیت می‌کرد. او در طول جنگ سرد توانست اطلاعات ملی بسیار مهم  انگلیس  را در اختیار شوروی قرار دهد.



روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره