وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

محوطه‌های تاریخی در خطر جهان

محوطه‌های تاریخی در خطر جهان
جدیدترین فهرست از محوطه‌های تاریخی در خطر جهان با هدف جلب توجه جهانی به شرایط ناگوار آن‌ها منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی حفظ محوطه‌های تاریخی جهان در گزارشی، 93 محوطه را در 47 كشور جهان تحت عنوان محوطه‌های تاریخی در خطر معرفی كرد.
از جمله‌ی این محوطه‌ها به شهر ماچوپیچو در پرو، قلعه‌های صحرایی خوریزم (khorezm) در ازبكستان، ‌مجموعه معابر فاجودینگ (phajoding) در بوتان، ‌شهر تاریخی هرات در افغانستان، شهر تاریخی وین در اتریش، ‌شهر قلعه‌یی فاماگوستا (famagusta) در قبرس،‌ مسجد تاریخی شالی (shali) در مصر، قلعه‌ی چیكتان (chiktan) در هندوستان، مناره‌ی الهدبا (al-hedba) در عراق، خانه‌های شهری ماچییا (machiya) در ژاپن و محوطه‌ی پتروگلیفس (petroglyphs) در پاكستان كه احتمال زیر آب رفتن آن به‌دلیل احداث یك سد وجود دارد، می‌توان اشاره كرد.
سازمان حفظ محوطه‌های تاریخی جهان در سال 1965 میلادی تأسیس شده و از سال 1996 میلادی تا كنون، هر دوسال فهرستی را شامل محوطه‌های تاریخی در خطر جهان منتشر می‌كند.
این سازمان هدف از انتشار فهرست محوطه‌های تاریخی در خطر جهان را جلب توجه جهانی به شرایط ناگوار برخی محوطه‌ها و جلب كمك‌های جهانی برای حفاظت از آن‌ها اعلام كرده است.