وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ژل های جوان کننده پوست تا چه حد مفیدند؟

ژل های جوان کننده پوست تا چه حد مفیدند؟
به تازگی ژل های جوان کننده پوستی وارد بازار شده اند که مدعی هستند سلولهای پوست را جوان می سازند،آیا این موضوع حقیقت دارد؟

در حال حاضر هیچگونه ژل با اثرات دایمی مربوط به جوان سازی پوست که تایید شده مراجعه ذیصلاح علمی باشد در دسترس نمی‌باشد.
دکتر حسین طباطبایی متخصص پوست و زیبایی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: زندگی ماشینی و پر استرس،استفاده بی رویه از آفتاب،تغذیه نامناسب،عدم تحرک جسمی،سیگار، بیماری‌های جسمی مزمن و از همه مهمتر ارث، باعث پیری زودرس چهره می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: آموزش بهداشت پوست از دوران کودکی کمک به جلوگیری از پیری زودرس پوست می کند.
وی در خصوص درمان‌های کاربردی در جوان سازی پوست گفت :از نظر درمانی جوان سازی با استفاده از کرم‌های حاوی مواد کلاژن ساز و تامین رطوبت پوست و استفاده از کرم های ضد آفتاب تا حدی از ایجاد چروک‌های پوستی جلوگیری می کند.
وی در خصوص روش دوم ابری ژن و میکرو درم ابری ژن، گفت: این روش تا دهه اخیر که لیزرهای جوان سازی و اشعه رادیوفرکانس وارد دنیای زیبایی و درمان چین و چروک و شلی پوست گردید ، استفاده می شد.
دکتر طباطبایی تاکید کرد: اشعه رادیوفرکانس یا R.F و لیزرهای Ablation و Non A BLATION موثرترین روش های جوان سازی هستند که به تدریج انواع جدید آن با اثرات بهتر و عوارض کمتر ساخته شد که از انواع لیزرها نوع FRAXiaL با حداقل عوارض رضایت خاطر بیماران را فراهم می سازد.
وی در خصوص لزوم تکرار این روش گفت: باید حداقل 6-5 بار با فواصل 2-1 ماه یک بار تکرار شود و پس از آن نیز هر 12-6 ماه یک بار جهت فعال ماندن اثرات کلاژن سازی تمدید شود،در مواردی که حفره یا فرورفتگی‌های صورت با روش‌های فوق ترمیم نشود از فیلرها یا ژل‌های پرکننده استفاده می شود، ژل های با اثرات موقت حدود یک سال، اگر عوارض احتمالی هم ظاهر شود ،موقتی خواهد بود.
دکتر طباطبایی تاکید نمود: در حال حاضر هیچگونه ژل با اثرات دایمی که تاییده شده مراجع ذیصلاح علمی باشد در دسترس نمی باشد.
وی در خصوص استفاده از روش لیپوفیلینگ گفت: در این روش از چربی پوست خود بیمار در نواحی فرو رفته و چین های دایمی صورت تزریق می شود که روشی بسیار موثر است و از آنجا که از چربی پوست خود بیمار استفاده می شود بنابراین عوارض واکنش در برابر اجسام خارجی ایجاد نمی شود ،این روش مشکل بوده پزشک باید آموزش های مخصوصی را در استفاده از این روش دیده باشد همچنین این کار باید در اتاق عمل مناسب و مجهز انجام گیرد.



 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره