وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ورزش هایی مخصوص سالمندان

ورزش هایی مخصوص سالمندان
انجام 6 نوع تمرین ورزشی گرم‌كننده، استقامتی، انعطاف پذیری، تمرینات حفظ تعادل تمرینات قدرتی و نیز تمرینات انقباضی، ایستا برای سالمندان مفید است.

تمرینات گرم‌كننده، شامل نرمش‌های ساده كششی هستند كه با انجام آن بدن فرد سالمند برای انجام سایر تمرینات آماده می‌شود و این تمرینات بایستی به شكلی اجرا شود كه منجر به كم آوردن نفس نشود.
متخصصان طب سالمندی معتقدند تمرینات استقامتی سبب می‌شود تا تعداد ضربان قلب و تنفس افزایش یافته، مصرف اكسیژن به حداكثر برسد و در نتیجه كارایی قلب، ریه‌ها و سیستم گردش خون افزایش می‌یابد.

* پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و كوهنوردی به عنوان تمرینات استقامتی به شمار می‌رود.

* پیاده‌روی آرام در خارج از منزل، علاوه بر اثرات بسیار مطلوب جسمانی،سبب جلوگیری از افسردگی و انزواطلبی فرد سالمند می‌شود.

* سالمندان لازم است در هنگام پیاده‌روی، كفش راحت، به اندازه و بنددار پوشیده، با لباس راحت، سبك و مناسب هر فصل پیاده‌روی را با سرعت كم شروع كنند و در یك وضعیت متعادل و راحت سر را بالا نگاه داشته،بدن را كمی به جلو متمایل و از برداشتن گام‌های بلند پرهیز كنند.

* تمرین‌های انعطاف‌پذیری نیزبا ایجاد كشش در عضلات و نسج نرم اطراف مفاصل، حركت مفصل‌ها را راحت كرده، موجب آسان‌تر شدن حركات اندام‌ها و تنه می‌شود.
* سالمندانی كه به هر دلیل دچار شكستگی استخوان،كشیدگی عضله یا پیچ خوردگی مفاصل شده‌اند، از انجام این نوع تمرینات پرهیز كنند.

* افراد سالمند می‌توانند با انجام تمرینات تعادلی از طریق تقویت عضلات،خصوصا عضلات پا به حفظ تعادل خود خصوصا در هنگام افتادن كمك كنند.

* سالمندان در هنگام انجام تمرینات تعادلی در كنار دیوار یا یك میز بایستند تا در صورت عدم تعادل بتوانند به آنها تكیه كنند.

* نوع دیگر از تمرینات قدرتی است.این تمرینات نه تنها موجب تقویت عضلات می‌شود،بلكه توانایی فرد را بالا برده،سبب ایجاد تعادل در وزن می‌شود و از پوكی استخوان هم جلوگیری می‌كند.

* با توجه به این‌كه حركات قدرتی با وزنه انجام می‌شود،سالمندان می‌توانند با پر كردن یك بطری نوشابه بزرگ یك وزنه 300 گرمی در اختیار داشته باشند.