وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شهرستانی که غسالخانه ندارد!!( در ایران )

شهرستانی که غسالخانه ندارد!!( در ایران )
به دلیل باورهای غلط مردم این منطقه، در این شهرستان هیچ غسالخانه‌ای وجود ندارد.

به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صداقت امام جمعه جاسك ، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان كه با دستور كار نقش خانواده‌ها در فرهنگ و غسل دادن میت در غسالخانه‌ها در دفتر امام جمعه برگزار شد، بیان كرد: مردم این شهرستان چه شیعه و چه سنی میت خود را در منزل غسل می‌دهند و هیچ جای مناسبی در راستای غسل‌دهی میت در سطح شهر و روستاهای شهرستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاكنون در راستای اصلاح فیزیكی موضوع مذكور رایزنی‌های متعددی از طرف مسئولان مذهبی شهرستان با مشاور وزیر بهداشت به صورت تلفنی صورت گرفته كه وی با اختصاص امكاناتی از قبیل آمبولانس برای جابجایی اجساد موافقت كرده است.

امام جمعه جاسك در ادامه با اشاره به مقوله فرهنگ دینی اظهار داشت: فرهنگ دینی یك اصل قرآنی و ارزشی است كه جوامع باید سعی در ایجاد این فرهنگ در بعدهای مختلف زندگی خود كنند.

رئیس شورای شهر جاسك نیز غسل دادن اموات را در منازل یك باور غلط در این شهرستان توصیف كرد و گفت: این مسئله به مرور زمان در منطقه رایج شده و ریشه در باورهای مذهبی مردم ندارد و می‌توان این فرهنگ را در قالب یك برنامه مدون تغییر داد.

عبدالطیف آدیش بیان كرد: دو غسالخانه موجود در این شهرستان مربوط به سال‌های دور است كه بر اثر عدم استفاده متروكه شده و در حال تخریب است.

وی ادامه داد: خودرویی كه با كاربری نعش‌كش در شهرداری جاسك وجود دارد نیز در حال حاضر از آن به عنوان خودروی جمع آوری زباله استفاده می‌شود.

رئیس شورای شهر جاسك یادآور شد: این فرهنگ نامطلوب رواج یافته ریشه مذهبی ندارد و از طریق روحانیون شعیه و سنی می‌توان مضرات تغسیل میت در خانه را به مردم یادآوری كرد، زیرا عنوان كردن این مسئله از زبان روحانیون مورد پذیرش مردم قرار می‌گیرد.

آدیش در پایان با بیان اینكه برای ساخت یك غسالخانه برخوردار از سالن تشییع 150 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: در صورت فرهنگ‌سازی در ارتباط با این موضوع باید در روستاهای بزرگ و پرجمعیت به عنوان آغاز كار یك باب غسالخانه ساخته شود.

 
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره