وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جدیدترین آمار فوتی های آنفولانزای خوکی در ایران

جدیدترین آمار فوتی های آنفولانزای خوکی در ایران
به گزارش فارس، حسن امامی رضوی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش سلامت روان، افزود: شیوع این بیماری طی هفته گذشته در برخی شهرها مثل قم، اراك و برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان بیشتر بوده است و حتی یك دانش آموز در این شهرها به علت ابتلا به این بیماری فوت كرد.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی كه طی هفته گذشته در این مناطق به آنفلوانزا مبتلا شدند، آنفلوانزای آنها از نوع H1N1 نوع A بوده است و این بیماری در كشور به سرعت در حال افزایش است و حتماً مردم باید مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون سلامت وزارت بهداشت افزود: در صورتی كه یك دانش آموز در یك كلاس درس به این بیماری مبتلا شود، نیازی به تعطیل كردن، كلاس نیست اما اگر چند نفر همزمان به این بیماری مبتلا شدند، باید كلاس درس تعطیل شود و باید دقت كرد كه در این زمینه در مدارس افراط و تفریط نشود.

امامی رضوی گفت: با توجه به نگرانی جدی ما از شیوع این بیماری در مدارس و در بین دانش آموزان، نماینده وزارت بهداشت برای آموزش پرسنل این وزارتخانه در آموزش و پرورش مستقر شده است تا به سؤالات پاسخ دهد، مربیان بهداشت و معلمان در این زمینه آموزش دیده‌اند و اگر مردم پرسشی دارند در هر شهری كه هستند می‌توانند با اورژانس 115 تماس بگیرند.

وی افزود: بیشتر فوتی‌های این بیماری در كشور افرادی بودند كه در هنگام ابتلا به ویروس H1N1 بیماری‌های زمینه دیگر و ضعف سیستم ایمنی داشته‌اند.