وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وقتی با موبایل صحبت می‌کنید می‌توانید مستقیم راه بروید!؟

وقتی با موبایل صحبت می‌کنید می‌توانید مستقیم راه بروید!؟
دانشمندان دانشگاه واشنگتن دریافتند افرادی که مشغول صحبت کردن با تلفن همراه هستند، توانایی راه رفتن بر روی یک خط مستقیم را ندارند.
محققان با زیر نظر گرفتن مسیر حرکت صدها نفر در محوطه دانشگاه پی به این حقیقت بردند محققان دانشگاه واشنگتن غربی فردی را در لباس دلقکها سوار بر یک تک چرخ به محوطه دانشگاه فرستادند و از وی درخواست کردند افرادی که به وی توجه می کنند را زیر نظر گرفته و تعداد آنها را به خاطر بسپارد.

نتیجه این بررسی مبتکرانه نشان داد افرادی که مشغول به صحبت با تلفن همراه هستند به صورت تصادفی در مسیری پر پیچ و خم حرکت کرده و از حضور دیگر رهگذران آگاه نمی‌شوند همچنین بیش از دو سوم این افراد متوجه حضور دلقک سوار بر تک چرخ که لباس‌هایی به رنگ زرد و بنفش تند، کفشهایی بزرگتر از حد معمولی و دماغی بزرگ و قرمز رنگ در برداشت نشدند.

بر اساس نتایج اعلام شده تنها یک چهارم افرادی که مشغول صحبت با تلفن همراه بودند، 50 درصد افرادی که مشغول صحبت با تلفن همراه نبوده اند و 71 درصد از افرادی که به صورت زوج حرکت می‌کرده اند، متوجه حضور دلقک در محوطه شده بودند.
نتیجه این آزمایش ساده و جالب توجه تاییدی است بر این حقیقت که کاربران تلفن همراه در حین صحبت کردن کاملا سرگردان، بی هدف و بی توجه به اطراف حرکت می‌کنند.

بر اساس گزارش تلگراف، اثبات این پدیده که محققان دانشگاه واشنگتن غربی آن را "نابینایی توجهی" می‌خوانند، می‌تواند به خطرناک بودن صحبت با تلفن همراه حین رانندگی نیز تاکید داشته باشد.