وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

23 روش برای جوانی پوست

23 روش برای جوانی پوست
نگرانی از این بابت كه پوست شما پیرتر از سن واقعی به نظر رسد می تواند تبدیل به یك نوع اضطراب و استرس پایدار شود. در ادامه به 23 روش پیشگیری و درمان اشاره می كنیم. اغلب روش های پیشگیری مربوط به عادت و سبك زندگی است و بعضی از روشهای درمانی نیز با مراجعه به متخصص پوست و زیبایی انجام شدنی است.

روش های پیشگیری
1- از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب كنید. زیرا اولین و مهم ترین عامل بروز چین و چروك صورت است. این عامل حتی موثرتر از فاكتور وراثت در این زمینه عمل می كند.
2- از كرم ضد آفتاب استفاده كنید. اگر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید گریزی نیست از كرم ضد آفتاب مناسب استفاده كنید تا از بروز سرطان پوست جلوگیری شود و مانع از بروز چین و چروك شود.
3- سیگار نكشید. سیگار باعث شكسته شدن كلاژن پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن می گردد.
4- به اندازه كافی بخوابید. در غیر این صورت بدن تولید هورمونی به نام كورتیزول می كند كه نتیجه ای جز شكستن و آسیب به سلولهای پوستی نمی شود. استراحت كافی منجر به تولید هورمون رشد می شود كه پوست را محكم نگه داشته و خاصیت الاستیك آن را حفظ می كند.
5- به پشت بخوابید. وضعیت بدن در حالت خواب نیز مهم است. مثلا خوابیدن به پهلو باعث ایجاد چین و چروك در گونه ها می شود.
6- چشمان خود را هم نكشید . اغلب به دلیل ضعف بینایی چنین واكنش خودكاری توسط صورت(ماهیچه های اطراف چشم) انجام می شود. بنابر این بهتر است در صورت ضعف بینایی حتما از عینك استفاده كنید.
7- ماهی بخورید. این غذای دریایی سرشار از پروتئین و اسید چرب امگا 3 می باشد كه برای سلامت و شادابی پوست لازم است.
8- سویا بخورید. تركیبات موجود در سویا به ترمیم آسیب های پوست كمك می كند.
9- مصرف كاكائو. كاكائو حاوی 2 نوع فلاونول (اپی كاتچین، كاتچین) می باشد كه مانع از آسیب های نور خورشید به پوست می شود و جریان خون به پوست را ارتقا می بخشد و باعث می شود كه پوست نرم تر شود.
10- خوردن میوه ها و سبزیجات متنوع. آنتی اكسیدان موجود در این مواد گیاهی مانع از آسیب سلولهای پوست در نتیجه وجود رادیكال های آزاد می شود.
11- از مواد مرطوب كننده استفاده كنید.
12- در شست و شوی صورت زیاده روی نكنید.
روش های موضعی از بین بردن چین و چروك صورت
تركیباتی كه در ادامه به آن اشاره می شود می تواند چین و چروك صورت را برطرف كند . اغلب آنها در هر دو نوع از مواد آرایشی بهداشتی تجویزی و غیر تجویزی وجود دارد.
13- آلفا هیدروكسی اسید(AHAs) : نوعی لایه بردار طبیعی كه سلولهای مرده را می زداید و چین و چروك های سطحی را برطرف می كند (به خصوص چروك های اطراف چشم).شواهد نشان می دهد كه این تركیب باعث تحریك تولید كلاژن می شود.

14- رتینوئیدها(Retinoids ): تنها تركیبی كه سازمان غذا و دارو برای از بین بردن چین و چروك های صورت تصویب كرده است. این ماده در واقع فرم طبیعی ویتامین A می باشد و در از بین بردن چروك های سطحی موثر است.

15- ویتامین C موضعی. این تركیب باعث تولید كلاژن می شود و مانع از بروز اسیب های ناشی از اشعه های خورشیدی می شود.التهاب های پوستی را بهبود می بخشد و مشكلات رنگدانه ای را برطرف می كند. بیشتر محققان شكل اسید آسكوربیك را برای رهایی از چین و چروك پیشنهاد می كنند.

16- آیدبنون (Idebenone) . این تركیب شیمیایی به گونه ای قوی مشابه آنتی اكسیدان های طبیعی است كه استفاده موضعی از این تركیب برای فقط 6 هفته منجر به كاهش خشكی پوست به میزان 26% ، افزایش آب رسانی به پوست به میزان 37% ، كاهش چین و چروك به میزان 29% و بهبود آسیب های ناشی از نورخورشید به مقدار 33% است.

17- فاكتورهای رشد. بخشی از پاسخ های ترمیم كننده زخم ها در بدن اگر به صورت موضعی مصرف شود می تواند در این زمینه موثر باشد.

18- پنتاپپتید ها(Pantapeptides ). این تركیب نیز باعث تولید كلاژن می شود. خطوط چین و چروك را از بین می برد.

روش های دیگر از بین بردن چین و چروك
19- بوتاكس . تزریق ماده سمی بوتولینوم كه منجر به رلكس شدن ماهیچه های زیر چین و چروكمی شود و در نتیجه چروك ها نیز برطرف می شود.
20- چگال كردن چین و چروك. پزشكان در این رابطه سعی می كنند چین و چروك را با مواد متنوعی مثل كلاژن ، اسید هیالورونیك و سایر تركیبات سنتتیك پر كنند.
21- لایه گذاری با لیزر. د راین روش به كمك منبع نوری سطح خارجی پوست برداشته می شود و زخم بسیار خفیفی باقی می گذارد . ولی به تدریج پوست جدید بدون چین و چروك و با كیفیت رشد می كند.
22- لایه برداری شیمیایی. در این روش نیز به كمك تركیبات شیمیایی لایه خارجی پوست برداشته می شود و ایجاد آسیب می كند كه پاسخ بدن در مقابل آن تولید كلاژن است.
23- پوست خراشی (Dermabrasion ). در این روش نیز به نوعی لایه برداری از پوست صورت انجام می شود.