وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذاهای مضر و مفید برای پوست

غذاهای مضر و مفید برای پوست
یک سری از غذاهایی که می خورید برای پوست شما مفید هستند و سایرین مضر می باشند ،آیا این غذاها را می شناسید؟

ضخامت پوست در نواحی مختلف بدن از 5/1 تا 4 میلیمتر متغیر است.پوست بزرگ ترین اندام است؛ قادر به ترمیم خودش می باشد،و به گرما،نور و لامسه از طریق پایانه های اعصاب و عروق خونی ای كه در لایه داخلی اش قرار دارد،حساسیت نشان می دهد.ظاهر پوست براساس سلامت جسم و روح فرد متغیر است و می تواند بیانگر علائم بسیاری از بیماری ها باشد.

رژیم غذایی و پوست
پژوهش ها در مورد پوست نشان داده است كه رژیم غذایی می تواند نقش عمده ای در حفظ سلامت پوست بازی كند.مواد خاصی در غذا وجود دارد كه پوست را از تخریب اشعه خورشید محافظت می كند، تا جایی كه حتی بیماری پسوریازیس( نوعی بیماری پوستی) با افزایش دریافت اسیدهای چرب ضروری بهتر می شود. كمبود بعضی از مواد مغذی می تواند باعث خشكی پوست و اختلال در بهبود زخم ها شود. هم چنین عدم تحمل غذایی ممكن است منجر به اگزما شود كه در این حالت، غذایی كه تحمل نمی شود باید از رژیم غذایی حذف شود.

چگونگی مراقبت از پوست
پوست باید تمیز نگه داشته شود. پاك كردن منظم پوست باعث بهبود جریان خون می شود و مرطوب کردن آن به حفظ پوست در برابر آلودگی و دهیدراتاسیون( كم آبی) كمك می كند. مصرف كرم های ضدآفتاب و پوشاندن پوست در برابر نورآفتاب خطر پیشرفت سرطان پوست را به ویژه در افرادی كه پوست روشن دارند، كاهش می دهد.
 
غذاهای درمانگر
آواكادو: حاوی موادمغذی است كه به حفظ ساختار پوست و بهبود زخم ها كمك می كند.همچنین برای درمان جوش غرور جوانی،آفتاب سوختگی و تب خال مؤثر است. مهم ترین مواد مغذی آن ویتامینE و روغن حاوی اسیدهای چرب با یك باند دوگانه می باشد.
 
گوشت قرمز: حاوی مواد مغذی است كه به كاهش التهاب كمك می كند و باعث بهبود زخم ها میشود.همچنین برای سوختگی و رنگ پریدگی پوست( ناشی از كم خونی) مفید می باشد. مهم ترین مواد مغذی موجود در گوشت قرمز، پروتئین و آهن است.
 
تخم آفتاب گردان: به بهبود پوست هایی كه خشن،خشك و پوسته پوسته می شوند،كمك می كند و برای اگزما،پوست كم آب و زخم های خشك مفید است.مهم ترین موادمغذی آن،اسیدهای چرب اُمگا 6 و ویتامینE و روی می باشد.
 
مركبات ترش: در ترمیم بریدگی ها،خراشیدگی ها و حفظ ساختار كلاژن( پروتئین مسئول نرمی،صاف و هموار بودن پوست) مفید است و باعث بهبود پوست آسیب دیده،پوست فرونشسته،چین و چروك شده و پیر می شود.مهم ترین ماده مغذی مركبات ویتامینC است.
 
سیب زمینی شیرین: به بهبود زخم ها و از بین رفتن جای زخم كمك می كند و پوست را در برابر آفتاب سوختگی حفظ می كند و برای درمان جوش غرور جوانی و بریدگی مفید است. مواد مغذی سیب زمینی شیرین بتاكاروتن، ویتامینC وE می باشد.
 
گوشت بوقلمون: حاوی اسیدهای آمینه ای است كه رشد ویروس ها را كاهش می دهد.میزان حساسیت زایی خیلی پایین آن برای افرادی كه رژیم های غذایی انحصاری دارند،مفید است.این گوشت همچنین برای بهبود زخم ها، سوختگی،تب خال و اگزما مفید است.مهم ترین ماده مغذی آن انواع اسیدآمینه از جمله اسیدآمینه لیزین است.
 
انواع ماهی: محتوی اسیدهای چربی هستند كه التهاب را كاهش می دهند و خاصیت ضد آبی پوست را بهبود می بخشند. مصرف ماهی برای بعضی از انواع خشكی پوست، پسوریازیس و التهاب ها مفید است.مهم ترین مواد مغذی آن اسیدهای چرب امگا 3 می باشد.

زغال اخته: غنی از آنتی اكسیدان هایی است كه به تقویت مویرگ های خونی و فیبرهای كلاژن كمك می كند. این ماده برای پوست آفتاب سوخته و فرآیند پیری مفید است.مهم ترین ماده مغذی زغال اخته آنتوسیانیدرین است.
 
غذاهای مفید دیگر
دانه كتان( بزرك): به حفظ رطوبت،هموار و نرم بودن پوست، و كاهش التهاب كمك می كند و برای بیماری پسوریازیس و خشكی پوست نیز مفید استمهم ترین مواد مغذی آن اسیدهای چرب امگا 3 و 6 و ویتامینE است.
 
هویج: باعث حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید می شود و به محو شدن جای زخم كمك می كند و برای درمان جوش غرور جوانی،بریدگی،خراشیدگی و آسیب های ناشی از خورشید مفید است. مهم ترین ماده مغذی آن بتاكاروتن است.
 
جگر: محتوی مواد مغذی ای است كه به بهبود و نوسازی پوست كمك می كند و برای پسوریازیس، بهبود زخم و محو شدن جای جوش غرور جوانی مفید است، و مهم ترین ماده مغذی آن ویتامینA است.
 
غذاهایی كه مصرف آن ها باید محدود شود
قهوه: كافئین موجود در قهوه مدر( ادرارآور) است. نوشیدن مقادیر زیاد قهوه به صورت منظم، باعث كم آبی می شود كه تظاهرات آن روی پوست، به صورت خشكی و عدم انعطاف پذیری آن است.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره