وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دخترهای مدرسه ای چه نوع پسری را دوست دارند و پسرها چگونه؟!

دخترهای مدرسه ای چه نوع پسری را دوست دارند و پسرها چگونه؟!
بنا به تحقیقی که توسط دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند انجام گرفته است، تحصیل در مدارس دخترانه ممکن است "تاثیری چشمگیر" بر سلیقه دختران جوان در مورد جذابیت افراد داشته باشد.

محققان این تحقیق جدید ادعا کرده اند که این وضعیت در مورد پسرها صدق نمی‌کند. آنها می‌گویند پسرهایی که در مدارس پسرانه تحصیل می‌کنند، کمتر مستعدند به دخترانی جذب شوند که مشخصه های ظاهری آنها مردانه است.
اما محققان در جریان تحقیق خود متوجه شده اند که پسرانی که به مدارس پسرانه می‌روند همنشینی با پسرهایی را ترجیح می‌دهند که چهره هایی مردانه تر دارند.
بنا به این تحقیق، تاثیر جنسیت مطلق دانش آموزان در یک مدرسه، بر سلیقه دخترانی که برادر دارند یا پسرهایی که خواهر دارند، کمتر می‌شود.
 
اعضای این گروه تحقیق گفته اند که نتیجه مطالعه آنها نشان می‌دهد "تغذیه دیداری" فرد بر آنچه او جذاب می‌داند، تاثیر می‌گذارد.
آنها از 240 کودک گروه سنی یازده تا پانزده سال که در مدارس مختلط و غیر مختلط تحصیل می‌کرده اند، خواستند تصاویری را که به آنها نشان داده اند به لحاظ جذابیت صوری دسته بندی کنند.
 
"معیارهای غالب"
این دسته بندی ها نشان داده است که دانش آموزان دختر در مدارس دخترانه در مقایسه با آنهایی که به مدارس مختلط می‌روند، به طور چشمگیری چهره هایی را ترجیح می‌دهند که مشخصه های زنانه داشته باشند، چه فرد دختر باشد چه پسر.
اما، پسرهای شرکت کننده در این تحقیق – چه در مدارس پسرانه چه در مدارس مختلط – چهره دخترانی را جذاب دانسته اند که مشخصه‌های زنانه داشته اند. این در حالی است که غالب آنها – اما نه همه – پسرهایی را جذاب دانسته اند که چهره ای مردانه تر داشته اند.
دکتر تمزین ساکستون، که این تحقیق را در دانشگاه سنت اندروز هدایت کرده است، گفت: "نکته جالب برای ما این بوده است که تاثیر ‘تغذیه دیداری’ در ارتباط با قضاوت پسرها در مورد چهره دخترها کمتر بوده است."
او گفت: "این وضعیت شاید به این دلیل باشد که زنانه بودن مشخصه های ظاهری یک دختر چنان با معیارهایی که اجتماع از جذابیت جنس زن دارد، عجین شده است که همه، زن را زمانی جذاب می‌دانند که چهره او زنانه باشد. البته شاید یافته ما به این دلیل باشد که دانش آموزان، حتی در مدارس پسرانه، بیشتر در معرض چهره زن هستند، مانند معلم های زن و غیره."
 
مطالعات قبلی نشان داده بود که زنان برای برقراری روابط طولانی مدت، مردانی را ترجیح می‌دهند که چهره زنانه دارند، مانند لئوناردو دیکاپریو یا جوود لو، بازیگران مشهور سینمای جهان.
نتیجه تحقیق جدید در نشریه "شخصیت و تفاوت های فردی" (Personality and Individual Differences)، منتشر شده است.