وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهنمای مصرف مواد غذایی در پاییز

راهنمای مصرف مواد غذایی در پاییز
هوا سردتر می‌شود، اما انتخاب‌های غذایی شما می‌تواند حرارت را بالا ببرد! با تهیه لیست پاییزی زیر می‌توانید از خوردن در این فصل لذت بیشتری ببرید.

سیب: ترش یا شیرین، خام یا بصورت پخته شده دلپذیر است. حتماً سیب را با پوست بخورید زیرا دارای ماده اییست که برای قلب مفید است.

ارزش غذایی سیب: مملو از آنتی اکسیدان‌ها – هر سیب دارای 4 گرم فیبر مخصوص رژیم غذایی است.

خرما: که محبوب مردم خاورمیانه است هم می‌توان بصورت ملایم آن را پخت یا قطعه قطعه در دسر استفاده کرد و داخلش را با گردو یا بادام و پنیر خامه ای پر کرد. ارزش غذایی: بسیار کم چرب، منبع خوبی از فیبر – منبع خوب پتاسیم

گریپ فوروت: مقدار ترش بودن گریپ فوروت، تقابل خاصی را در برابر دیگر میوه‌ها برای آن ایجاد کرده. آن را در کنار سبزی خوردن، همراه با آووکادو و میگو مصرف کنید یا از یک لیوان آب گریپ فوروت مملو از آنتی اکسیدان لذت ببرید.

ارزش غذایی: بیش از 75 درصد مقدار مورد نیاز ویتامین C روزانه شما را دارد – منبع خوبی برای لیکوپن (دانه قرمزی که در این میوه و گوجه فرنگی موجود است و برای جلوگیری از سرطان مفید است) – دارای ماده پکتین است که کلسترول را پایین می‌آورد.

کیوی: از این میوه برای افزودن طعمی فصلی به غذاهای خود استفاده کنید و یا همراه با توت فرنگی، طالبی یا پرتقال بخورید. مصرف آن با آناناس نوعی مزه تند-ترش می‌آفریند.

ارزش غذایی: ویتامین C بیشتر از پرتقال دارد – منبع خوبی از پتاسیم و مس

گلابی: حالت دانه دانه ریز داخل گلابی و آبدار بودنش، میوه خوش طعمی از آن ساخته است. مصرف آن بصورت پخته و آب پز توصیه می‌شود.

ارزش غذایی: منبع خوب ویتامین C و مس – هر عدد گلابی دارای 4 گرم فیبر است.

نارنگی: این میوه مرکب کوچک و خوش طعم بسیار برای طراوت غذاهای پاییزی مناسب است. ترکیب مناسب همراه با نارنگی می‌تواند بادام، خرما و عسل باشد. به آن سرکه اضافه کنید و یک چاشنی بسیار خوش طعم در انتظار شماست.

ارزش غذایی: منبع ویتامین C- منبع بتا کاروتن

انار: این میوه نسبتاً ترش درون خود منبع بزرگی از آنتی اکسیدان‌ها را دارد. انار دارای ویتامین C و اسید فولیک می‌باشد.

کلم بروکسل: اگر این سبزی را درست آماده کنید، طعم بسیار خوبی دارد. کمی مزه اش تلخ است پس باید آن را همراه با سس دلخواه خود مصرف کنید.

ارزش غذایی: نیم فنجان از آن ویتامین K روزانه شما را تامین میکند- اسید فولیک زیاد دارد – منبع آهن است.

گل کلم: بصورت بخارپز طعم و عطر خوبی دارد اما می‌توانید آن را در پوره سیب زمینی یا داخل سوپ بریزید.

ارزش غذایی: موادی جهت جلوگیری از سرطان دارد – پایین اورنده کلسترول – منبع خوبی از ویتامینC

کدو مسما: برخلاف نوع تابستانی اش مزه شیرین تری دارد و چون پوسته ضخیمی دارد می‌توان آن را برای ماه‌ها نگهداری کرد. در کنار چاشنی‌های فصل سرد مثل دارچین و زنجبیل طعم بهتری دارد.

ارزش غذایی: دارای امگا3 زیادی است – منبع ویتامین A است.

کدو تنبل: مصرف آن بیشتر از فانوس شبهای‌هالووین است! طعم شیرین آن برای انواع شیرین پای، کیک و پودینگ مناسب است. دارای پتاسیم زیادی است، یک وعده آن 20 درصد از فیبر مورد نیازتان را برطرف می‌کند و منبع خوبی از ویتامین B است.

شلغم: جزو ریشه سبزیجات است و ملایم و مطبوع می‌باشد و جانشین تربچه و کلم می‌شود. برای طعم دادن به آن از رازیانه، خرده نان و شکر قهوه ای استفاده کنید. منبع ویتامین C است، برگ شلغم منبع عالی از ویتامین A, K و اسید فولیک است.

زردک: که می‌توان از آن در برنج و پوره سیب زمینی استفاده کرد و دارای پتاسیم و فیبر است.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره