وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افزوده شدن پنج مناسبت جدید به تقویم كشور

افزوده شدن پنج مناسبت جدید به تقویم كشور
به گزارش الف، بر اساس جدیدترین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 14 بهمن به مناسبت روز پرتاب ماهواره ملی امید به فضا به عنوان روز فناوری فضایی، 6 ذیقعده به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، 30 خرداد به مناسبت عاشورای 1373 شمسی به عنوان روز شهـادت زائران حرم رضوی به دست ایادی امریكا، 15 رجب به عنوان روز تغییر قبله مسلمین از بیت‌المقدس به مكه معظمه و 2 شهریور به مناسبت 19 رمضان 1357 شمسی به عنوان سالروز شهادت سیدعلی اندرزگو در تقویم سال 89 شمسی نامگذاری شده‌اند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین آیین‌نامه «نحوه نامگذاری روزها و مناسبت‌های خاص» را نیز تصویب و ابلاغ كرد. بر اساس این مصوبه هدف از نامگذاری روزها و مناسبت‌های خاص، تقویت مؤلفه‌های هویت ملی ایرانیان و بزرگداشت شخصیت‌ها، ارزش‌ها و تحكیم پیوندهای دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و علمی در جامعه است.

بر این اساس روزها و مناسبت‌های خاص به دو دسته مناسبت‌های مندرج در « متن تقویم» (مناسبت‌های ملی ـ اسلامی) و مناسبت‌های مندرج در « ضمیمه تقویم» (مناسبت‌های صنفی ـ سازمانی) تقسیم می‌شوند.

روزها و مناسبت‌های مندرج در متن تقویم به مناسبت‌هایی اطلاق می‌شود كه دارای حداقل یكی از ویژگی‌های ارزشمند و معتبر بودن برای تمام قشرهای مختلف جامعه مهم و تأثیرگذار بوده و از دیدگاه همه ملت، مرتبط دانستن آن در همه مناطق كشور و تقویت‌كننده حداقل یكی از مؤلفه‌های هویت ملی ایرانیان باشد كه بدین ترتیب روزها و مناسبت‌هایی كه دارای ویژگی‌های فوق نباشند، در ضمیمه تقویم آورده می‌شوند.

پیشنهاد نامگذاری، كاهش، افزایش و یا هرگونه تغییر و اصلاح روزها و مناسبت‌های خاص از سوی اشخاص مختلف (اعم از حقیقی و حقوقی) به شورای‌فرهنگ عمومی ارائه می‌شود و پس از بررسی و تصویب در آن شورا به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و به عنوان روز و مناسبت خاص، حسب مورد در متن یا ضمیمه تقویم درج می‌شود.

همچنین كلیه اشخاص حقیقی و حقوقی كه تقویم منتشر می‌كنند، موظفند روزها و مناسبت‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را حسب مورد در متن یا ضمیمه تقویم درج كنند.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره