وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چه عواملی بینایی شما را تهدید می کنند!!

چه عواملی بینایی شما را تهدید می کنند!!
آیا افرادی که دارای چشمان ضعیفی هستند ، در آینده این خطر آنها را تهدید می کند که نابینا شوند؟؟

به گفته ی John Braun متخصص چشم پزشكی بیمارستان Greenville و عضو انجمن چشم پزشكان آمریكا، بسیاری از ناراحتی های چشمی قابل درمان و پیشگیری هستند اما به دلیل اینكه دردی به همراه ندارد، مردم به آن توجهی نمی كنند و به پزشك مراجعه نمی كنند.

شایعترین بیماریهای چشمی، آب سیاه و آب مروارید و جدایی پرده ه ی شبكیه از محل طبیعی خود می باشد كه در واقع پیامهای بینایی را به مغز می رساند.اگر چه جدایی پرده ه ی شبكیه ممكن است در اثر صدمه و آسیب ناگهانی و یا در حین عمل جراحی پیچیده چشم ایجاد شود، اما می تواند در اثر كوچكترین پارگی كه نادیده گرفته شده و درمان نشده، ایجاد شود.
برخی تحقیقات نشان می دهند كه ممكن است در كسانی كه چشمهای سبز یا آبی دارند، این خطر بیشتر باشد. البته این خطر خیلی هم زیاد نیست.
گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا،اخیراً فاش كرده پزشكان متوجه دو پارگی در شبكیه چشمش شده اند و این مسئله نظریه های زیادی را در بر داشت كه می توان از میان آنها به كور شدن تدریجی ایشان اشاره كرد.زمانی كه نوجوان بود، دراثر یك برخود در بازی راگبی(فوتبال آمریكایی) شكاف در شبكیه ایجاد شد و حدود 30% از بینایی اش را از دست داد

چند هشدار برای جلوگیری از صدمه رسیدن به چشم:
اجسام شناور :
 3/2 محفظه چشم را ماده ژله مانندی به نام زجاجیه پوشانده است .دیدن لكه های گاه و بیگاه ، نخ مانند، یا رشته ای كه به صورت معلق در میدان دید فرد دیده می شود، احتمالا سایه هایی هستند كه بخشهای تغلیظ شده ی زجاجیه بر روی شبكیه ایجاد كرده است. شروع ناگهانی دیده شدن این اجسام شناور به خصوص لكهای تیره، ممكن است نشان دهنده ی شروع جدا شدگی شبكیه باشد.
 
نور چشمك زن:
 دیده شدن نورها و جرقه های ناگهانی شبیه ترقه یا جرقه های الكتریكی در دید محیطی فرد  نشان دهنده ی این است كه بین زجاجیه و شبكیه كششی ایجاد شده است كه ممكن است آن را از محل طبیعی خود جابجا كند.
 
اثرات سایه ای:
 احساس وجود سایه یا پرده خاكستری در مقابل دید، می تواند ناشی از جابجا شدن پرده شبكیه از محل طبیعی خود باشد.
افراد نزدیك بین بیشتر از افراد معمولی در خطر آسیب پذیری چشم به خصوص پارگی شبكیه هستند زیرا در این افراد نسبت به افراد طبیعی پرده شبكیه تحت كشش بیشتری می باشد. بنابراین احتمال پاره گی شبكیه در آنها بیشتر است.
استفاده از رژیم غذایی حاوی سبزیجات تیره سبز و برگ دار مثل اسفناج و كلم،كه سرشار از ویتامین و آنتی اكسیدان می باشد،در سالم نگه داشتن بینایی بسیار موثر است. با استفاده از عینك آفتابی از تاثیر اشعه مضر UV بر روی چشم پیشگیری كنید و مهمتر اینكه، معاینات بینایی خود را به موقع و منظم انجام دهید و آنرا به تعویق نیندازید.
 
اگر علایم فوق را دارید هر چه زودتر به پزشك مراجعه كنید. هر چقدر مشكلات چشم را زودتر شناسایی كنید، زودتر و بهتر درمان می یابید.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره