وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص درمانی و مفید بادمجان

خواص درمانی و مفید بادمجان
مرتضی صفوی گفت: بادمجان حاوی فیبر بالایی است و برای درمان یبوست و كاهش كلسترول مفید است و به دلیل داشتن پتاسیم بالا و سدیم پایین، برای كاهش فشار خون بسیار سودمند است.

وی گفت: بادمجان بازكننده عروق خونی و تقویت‌كننده معده و ادرارآور است. خوردن بادمجان بوی عرق را در بدن از بین می‌برد و خاكستر بادمجان نیز به صورت مخلوط با سركه برای معالجه زخم‌های جلدی موثر است.

این متخصص تغذیه افزود: بادمجان به علت داشتن یك ماده سمی به نام سولانین برای اشخاصی كه سابقه حساسیت دارند، مفید نیست.

صفوی اضافه كرد: مهمترین خاصیت آن كم‌كالری بودن آن است، به همین علت غذای بسیار خوبی برای كسانی است كه می‌خواهند وزن كم كنند؛ زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز است.

وی گفت: بادمجان را حتما باید به حالت كاملا رسیده مصرف كرد؛ زیرا خام آن طعم تلخ دارد و در كسانی كه آسم و برونشیت دارند، باعث تحریك این بیماری‌ها می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: بادمجان اثر نرم‌كننده، برطرف‌كننده یبوست، ادارآور دارد و به علت دارا بودن آهن در رفع كم‌خونی بسیار مفید است. همچنین ریشه بادمجان، شاخه‌های خشك شده و برگ‌های آن اثر بند آورنده خون دارد.

همچنین بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت‌های حاصل از خوردن قارچ سمی است. مصرف بادمجان، گرفتگی رگ‌ها را باز می‌كند و افراد را از خطر سكته قلبی حفظ می‌كند.

وی افزود: برگ‌ها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند، این جوشانده درمان اسهال خونی است. جوشانده ریشه بادمجان برای درمان بیماری آسم مفید است.

صفوی گفت: آب زردرنگی كه در موقع نمك زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج می‌شود نیز برای خشك كردن عرق دست و پا، بهترین دارو است و اشخاصی كه دست و پایشان مرتب عرق می‌كند و باید دست و پای خود را با آن چند بار در روز بشویند، مفید است.

بهترین روش پخت بادمجان، آب‌پز كردن و پختن در فر است؛ زیرا سرخ شده آن سنگین شده و برای معده‌های ضعیف مناسب نیست.
وی افزود: افرادی كه بواسیر و درد چشم دارند، نباید از بادمجان استفاده كنند؛ زیرا بیماری آنها را تشدید می‌كند. این گونه اشخاص اگر می‌خواهند بادمجان بخورند، بهتر است آن را با گوشت و روغن یا سركه بپزند و بخورند.