وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاریخچه کوکاکولا، محبوب‌ترین نوشیدنی!

تاریخچه کوکاکولا، محبوب‌ترین نوشیدنی!
تاریخچه کوکا کولا، به عنوان یکی از محبوبترین نوشیدنی های همه ملل،دارای فراز و نشیب بسیاری است و اولین بار در یک لابراتوار داروخانه ای در اتلانتا به وجود امد.
جان پمبرتون یک داروساز ساده با الهام از حسی کنجکاو در شهر اتلانتا بود.
در یک بعد از ظهر پمبرتون مایع زرد رنگی را با آب گازدار ( سودا ) مخلوط کرد و جالب اینکه بعد از عرضه در داروخانه اش مورد توجه قرار گرفت و جان پمبرتون هر شیشه ان را به قیمت ۵ سنت به فروش رساند.
حسابدار پمبرتون به نام فرانک رابینسون نام این ترکیب را در دفاترش به نام ( ترکیب کوکا کولا ) ثبت کرد و این اولین بار بود که این نام ثبت شد و اعلام موجودیت نمود . در اول کار،پمبرتون روزی ۹ شیشه به فروش میرساند. در سال ۱۸۸۸ پمبرتون فوت کرد بدون اینکه بتواند پی ببرد ترکیبی که درست کرده در آینده چه طرفداران و علاقمندانی پیدا خواهد نمود.

به فاصله سه سال از ۱۸۸۸ تا ۱۸۹۱ یک تاجر اهل آتلانتا به نام اسا گریکز کاندلار ، به عنوان اولین رئیس و مالک نام و برند تجاری کوکا کولا معرفی شد.

کاندلار یک تاجر به تمام معنا و زیرک بود . او به دنبال راهی برای شناساندن ترکیب کوکاکولا به مردم و مشتریانش بود . ابتدا اقدام به تولید و عرضه کوپن های مخصوص نمود و در ادامه اقدام به درج و چاپ نام ترکیبش یعنی کوکا کولا در عطاری ها ( داروخانه ها ) و همچنین به روی انواع تقویم ها و ساعت ها نمود به گونه ای که مردم در هر جا .. با نام کوکا کولا روبرو می‌گشتند و آشنا می‌شدند.

از ۱۸۹۵ کاندلار اقدام به تولید و عرضه شربت کوکا کولا در شهرهای شیکاگو ، دالاس و لس آنجلس نمود.
در سال ۱۸۹۴ یک بازرگان اهل می سی سی پی به نام جوزف بیدن هارن ،برای اولین بار کوکا کولا را در بطری عرضه کرد . بیدن هارن ، دوازده عدد از آنها را برای کاندلار فرستاد و این کار ، راهی طلائی برای عرضه کوکا کولا و مسیر موفقیت آمیز آینده اش بود .
۵ سال بعد در سال ۱۸۹۹ دو وکیل به نام های بنیامین توماس و جوزف وایتهد،حق انحصار فروش هر بطری شربت کوکا کولا را برای کاندلار به قیمت تنها یک دلار به ثبت رساندند.

در سال ۱۹۴۰،یعنی درست در اوایل شروع جنگ جهانی دوم شرکت کوکاکولا فرمول جدید و میوه ای خود با نام تجاری فانتا ( Fanta ) را معرفی نمود که معطر به اسانس پرتقال و ترنج بود و در سالهای بعد یعنی در سال ۱۹۶۱ محصول دیگر خود به نام سپرایت ( Sprite ) با طعم سودا ( لیمو ) را عرضه نمود.

در سال ۱۹۴۱ کشور امریکا وارد جنگ جهانی دوم شد و هزاران نفر از زنان و مردان به خارج از کشور فرستاده شدند و ژنرال دوایت آیزنهاور با ارسال یک تلگراف فوری به شرکت کوکا کولا خواستار ارسال ترکیبی گیاهی از کوکاکولا به خط مقدم برای سربازان شد که بعدها مورد توجه و استقبال قرار گرفت و در نهایت با پایان یافتن جنگ و پیروزی متفقین در جنگ مسیر موفقیت و پیشروی کوکاکولا هموارتر شد

با گذشت زمان خط مشی کوکاکولا هم تغییر کرد.

در سال ۱۹۸۱ Roberto C . Goizueta رئیس وقت و مدیر آن زمان کوکا کولا ، دست به یک ریسک و عمل محتاطانه زد . اقدام او معرفی فرمولی جدید از کوکاکولا با نام تجاری Diet Coke یا همان کوکاکولای دایت بود . که دارای کالری بسیار پائین بود و در زمان خودش اولین نوع از این فرمول به حساب می‌آمد.

این عمل Goizueta از این جهت متحورانه و ریسک به حساب می‌آمد که دقیقا بعد از ۹۹ سال ترکیب نوشیدنی کوکاکولا دچار تغییر میشد و منتقدان این حرکت شرکت را بزرگترین اشتباه بازاریابی ارزیابی کردند . و جالب اینکه این فرمولاسیون، با استقبال عمومی مردم مواجه شد . ولی فرمول قدیمی هم به واسطه ورود این ترکیب از بین نرفت و مدت زمانی بعد با نام تجاری Coca – Cola classic ( کوکاکولا کلاسیک ) دوباره به فروشگاه ها بازگشت.

امروزه شرکت کوکاکولا با افتخار اعلام میکند که به رکورد فروش ۴/۱ میلیارد انواع نوشیدنی کوکاکولا در جهان دست یافته ..!!

ترکیبات و ملاحضات :
سوای طعم دوست داشتنی و وسوسه برانگیز . باید به نکات دیگری هم توجه نمود . نوع ترکیباتی که اخیرا در این نوع نوشیدنی ها به کار می‌رود با ترکیبات اولیه آن بسیار متفاوت است و به تعبیری می‌توان گفت نمونه های اولیه بسیار سالم تر بودند .

هیچگاه پیش از خواب، این نوع نوشیدنی ها را مصرف نکنید .. یکی از ترکیباتی که اخیرا مورد استفاده پیدا کرده کافئین می‌باشد که با درصد خاصی در نوشیدنی اخلاط می‌گردد.

این نوع نوشیدنی های گازدار ،دارای هیچگونه چربی و پروتئین و همچنین کربوهیدراتی نیستند . در عوض دارای کالری و قند مصنوعی فراوانی هستند . و حتی گفته شده که در اغلب نوشابه های زیرو Zero و یا Diet که معمولا آنها را به نام نوشابه های بدون قند می شناسیم از نوعی از ترکیبات ساخارین که نوعی قند مصنوعی است استفاده می‌شود .
به غیر از رنگهای مصنوعی متفاوت، ترکیبات خاص دیگری هم وجود دارد که مظرات آنها برای بدن انسان توسط گروه های پزشکی و تغذیه در سراسر دنیا تائید شده و مهمترین و شایع ترین آنها ایجاد مسمویت های خفیف و حالت دوار ( سرگیجه ) بعد از مصرف در افراد متفاوت می‌باشد . پس در بهترین حالت شاید بتوان گفت .. همیشه جانب اعتدال را رعایت فرمائید ..!!



روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره