وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اختلاس میلیاردی كارمندان سفارت ایران در فرانسه!

اختلاس میلیاردی كارمندان سفارت ایران در فرانسه!
به نقل از جهان نیوز ، این تحقیق از طرف دادستانی پاریس به بریگاد جرم‌های فریبكارانه محول شده است.

به نوشته این روزنامه، بانك فرانسوی كه سفارت ایران در آن حساب دارد، بعد از مشاهده برداشت‌های پی‌در‌پی و مشكوك، حسابداری سفارت را در جریان این نقل و انتقالات قرار می‌دهد. منابع قضائی كل برداشت از این حساب را كه به وسیله صدها عملیات بانكی صورت گرفته، نزدیك به 600 هزار یورو برآورد كرده‌اند. نتایج اولیه این تحقیق قضائی و انتظامی نشان از دست داشتن كارمندان داخلی سفارت در این دستبرد دارد.

"لوموند" به نقل از منابع پلیس می‌نویسد: یكی از كارمندان سفارت پول‌ها را به بانك یكی ازكشورهای موسوم به "بهشت مالیاتی" ارسال و دوباره همین پول به حساب دو كارمند دیگر در پاریس ارجاع می‌شده است.
روزنامه "فرانس سوار" كه برای اولین‌بار و به عنوان خبر اختصاصی این خبر را در شماره دیروز خود و در یكی از صفحات اصلی با درج عكس سفارت ایران در پاریس درج كرد، در این مورد می‌نویسد: این برداشت‌ها طی ماه‌های گذشته با صدها چك كمتر از 1000 یورو انجام شده است.

در پی این موضوع اوائل ماه جاری یكی از كارمندان سفارت به كمیساریای محل مراجعه و شكایتی در این زمینه تدوین می‌كند.

این شكایت به سرعت به دادستانی پاریس ارجاع می‌شود. به نوشته این روزنامه یكی از كارمندان سفارت با صدور چك‌های مختلف پول‌هایی را به نام یك شركت در یكی از كشورهای دیگر ارسال می‌كرده است كه بعد از دریافت، دوباره این پول‌ها به حساب دو كارمند دیگر در پاریس ارسال می‌شده است. این روزنامه فرانسوی در خبر مندرج خود متذكر می‌شود كه خبرنگار این روزنامه به منظور طرح سوالاتی خبرنگار خود را به سفارت ایران اعزام كرده كه سفارت ایران تمایلی برای جواب به سوالات در این زمینه را نداشته است.