وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

یادداشت مهراوه شریفی‌نیا در مورد هنرمند و آشپزباشی

یادداشت مهراوه شریفی‌نیا در مورد هنرمند و آشپزباشی
آشپزباشی به غیر از حضور آقای هنرمند برای من هدایای دیگری هم داشت که مهم ترین آن‌ها حضور پرویز پرستویی و فاطمه معتمد آریا بود؛ دو انسان شریف و هنرمندی که…

به یاد دزد عروسک‌ها
یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید: «به خاطر وجود آدم‌های خوب است که خورشید هنوز بر زمین می‌تابد»
تابستان 1368 شاید بهترین تابستان زندگی من بود. با بازی در فیلم «دزد عروسک‌ها» دو ماه عالی را در پارک شفق گذراندم، در کنار بچه‌هایی که همبازی ام بودند، بزرگتر‌هایی که دوستم داشتند، ‌عروسک‌هایی که همدمم شده بودند. مادرم و… آقای هنرمند عزیز مردی که پایه‌گذار تربیت هنری غریزی و ناخودآگاه در من بود.
بعد‌ها فهمیدم به عنوان اولین کار در چه اثر ارزشمندی ظاهر شدم و چقدر خوش شانس بودم که اصول اولیه بازیگری و کلا نفس سینما را از دیدگاه آقای هنرمند شناختم.
 
امروز بعد از 20 سال، تجربه شیرین همکاری قبلی برای من تکرار شد. خاطرات جذاب دزد عروسک‌ها برایم تداعی شد و با اعتماد کامل به استقبال کار جدید رفتم. از روز اول فیلمبرداری تا به حال احترام من نسبت به آقای هنرمند هزاران برابر شده، با تمام وجودم لذت می‌برم از این که می‌بینم او کارگردانی را به معنای کامل کلمه و به تمامیت معنا می‌کند. نکته سنجی و ریزبینی‌های او آدم را غافلگیر می‌کند و تسلطش بر تکنیک بازی‌گیری و شناختش از میزان توانمندی بازیگران فوق‌العاده است.
آن قدر در «آشپز باشی» از او آموخته ام که گاهی فکر می‌کنم شاید این کار به نوعی برای من یک دوره فشرده کار آموزی بوده…!
 
آشپزباشی به غیر از حضور آقای هنرمند برای من هدایای دیگری هم داشت که مهم ترین آن‌ها حضور پرویز پرستویی و فاطمه معتمد آریا بود؛ دو انسان شریف و هنرمندی که من در کنارشان آرامش و سرشار شدن از پر مهرترین لحظه‌ها را تجربه کردم و باز هم آموختم…
صبر،‌ تعهد، مسوولیت پذیری، وجدان کاری، احترام، عشق ورزیدن به نقش و… آن قدر آموختم که اگر هر ثانیه برای آموخته‌هایم سپاسشان گویم، باز هم ذره ای از قدردانی‌ام را ادا نکرده‌ام…
فرصت بودن با گروهی خوب و صمیمی ‌شانسی است که این بار هم یار من بود و من توانستم همدلی و اخلاص را در کنار عوامل حرفه ای آشپز باشی تجربه کنم و به یمن حضورشان در هوایی سرشار از اعتماد و امنیت نفس بکشم.
 
همه این اتفاقات خوب را ما همگی مدیون مدیریت دقیق آقای هنرمند هستیم که با نهایت تلاششان در صدد است بهترین‌ها را ارائه دهد.
به نظر من محمد رضا هنرمند جزو آدم‌هایی است که خورشید به خاطر وجودشان هنوز بر زمین می‌تابد.