وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مواد پلاستیکی رفتار پسرها را زنانه‌ می‌کند!

مواد پلاستیکی رفتار پسرها را زنانه‌ می‌کند!
محققان آمریکایی می‌گویند مواد شیمیایی موجود در پلاستیک، بر مغز پسر بچه ها تاثیر گذاشته و رفتار آنها را "زنانه" می‌کند. طبق این مقاله جنین هایی که از طریق رحم مادر در معرض میزان بیشتری از این گونه مواد قرار می‌گیرند، تمایل کمتری به بازی با اسباب بازی هایی مانند ماشین، قطار، تفنگ و به طور کلی بازی های "خشن تر" مانند جنگیدن، نشان می‌دهند.
در این مقاله که در مجله بین المللی آندرولوژی به چاپ رسیده است، نسبت به مضرات فتالیت های موجود در کفپوش های وینیل و پلیمرهای پلاستیکی (پی وی سی) استفاده شده در پرده های حمام، ابراز نگرانی شده است.
از آنجایی که این فتالیت ها می توانند اختلالات هورمونی ایجاد کنند، چندین سال است که استفاده از آنها در اسباب بازی هایی که در اتحادیه اروپا به فروش می رسد، ممنوع شده است. هر چند که هنوز در بسیاری از لوازم خانگی از جمله لوازم پلاستیکی و ظروف بسته بندی به وفور استفاده می‌شود. فتالیت ها که انواع مختلف دارند می توانند ویژگی های هورمون استروژن زنان را تقلید کنند.
این گروه محققان که از دانشگاه روچستر هستند، اثبات کرده اند جنین هایی که از طریق مادر در معرض این مواد قرار می‌گیرند، در هنگام تولد ناهنجاری هایی در اعضای تناسلی شان دیده می‌شود. آنها همچنین گفته اند که برخی از فتالیت ها با مختل کردن عملکرد هورمون تستسترون، بر مغز هم تاثیر می‌گذارند.
دکتر شانا سوان و گروه تحقیقاتی او، از طریق آزمایش ادرار مادران در اواسط دوره بارداری، میزان فتالیت موجود در بدن آنها را اندازه گیری کرده اند.
در این آزمایش، 145 مادر، به همراه کودکانشان مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد 74 کودک پسر و 71 کودک دختر بودند. این کودکان پس از تولد، در سن 4 تا 7 سالگی در مورد انتخاب اسباب بازی و همچنین بازی های مورد علاقه شان مورد مطالعه قرار گرفتند.
شانا سوان اذعان کرد که پسر بچه های مورد مطالعه خردسال بوده اند، اما گفت علاقه کمتر آنها به بازی های پسرانه ممکن است بر رشد و نمو آنها در سنین بالاتر اثر بگذارد و آنها در آینده رفتاری "زنانه" از خود نشان دهند.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره