وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رابطه جالب زبان با سلامتی

رابطه جالب زبان با سلامتی
مشاهده زبان می تواند تا حدودی وضعیت سلامت جسمی فرد را مشخص کند.

تغییر در سطح زبان:
اگر به سطح زبان خود دست بزنید، برآمدگی های کوچک را که کمی پرز دارد حس خواهید کرد. این غدد به نام «papillae» در واقع موهای کوچکی است که بین پرز چشایی پراکنده شده است. ایجاد تغییر در این موها می تواند علامت بیماری نهفته باشد.
* زبان صاف؛ این نوع زبان شاید به علت کمبود مواد غذایی از جمله آهن و ویتامین B باشد.
* لکه های روی زبان؛ اگر روی زبان لکه های زخم را که به طور روزانه موقعیت آن تغییر می کند مشاهده کردید، بدانید که این حالت ضرری ندارد اما آزار دهنده است، کارشناسان معتقدند فقر ویتامین B و برخی از غذاها علت تغییر در سطح زبان است.
 
* زبان چروکیده؛
زبانی است با شیارهای فراوان و چین و چروک. این عارضه مادر زادی است در این حالت رعایت بهداشت دهان و محافظت آن از باکتری به دلیل چروک های فراوان قدری سخت خواهد بود.
 
* برآمدگی و زخم؛ هنگامی که زبان خود را گاز گرفته اید زبان زخم می شود.برخی اوقات نیز برآمدگی روی زبان می تواند نشانه عفونت ویروسی و باکتریایی باشد و یا بر اثر واکنش حساسیت به غذا و یا دارو، زبان زخم شود.
 
* آفت؛ این گونه زخم اغلب در قسمت زیر زبان ظاهر می شود. زخم سفید و یا خاکستری نوعی اختلال غشاء مخاطی است که بر اثر التهاب دندان، قالب دندان، ماده پرکننده دندان و یا استعمال دخانیات به وجود می آید.
 
* زخم و یا غده؛ در یک طرف زبان می تواند نشانه سرطان باشد و در این مواقع فورا به پزشک مراجعه کنید.
 
* تغییر رنگ؛ توجه کرده اید که برحسب غذایی که می خورید زبان شما تغییر رنگ می دهد. این تغییر رنگ می تواند نشانه افراط در مصرف برخی مواد غذایی باشد.
 
* سیاه؛ گاهی، زبان فرد سیاه و مودار می شود و موهایی که رشد کرده اند باکتری دهان را به دام می اندازند.
 
رعایت نکردن بهداشت دهان و تنفس کردن از دهان و مصرف بیش از حد دخانیات می تواند در ایجاد این حالت نقش داشته باشد.
علاوه بر تغییر رنگ، متوجه بوی نامطبوع دهان نیز باشید. این حالت خود به خود از بین می رود اما در صورت ادامه پیدا کردن بیش از ۱۰ روز به پزشک مراجعه کنید.

زرد؛ همانند موهای سیاه، رشد بیش از حد « papillae» روی زبان و به دام انداختن باکتری ها به زبان ظاهر زردی می دهد. این موهای ریز که لایه ای روی زبان ایجاد می کند بر اثر استعمال دخانیات از طریق دهان و کمبود آب بیشتر می شود.
سفید؛ زبان سفید همانند زبان سیاه و یا زرد است یعنی این که گیر کردن باکتری روی زبان زیاد می شود. علت آن نیز استعمال دخانیات، بی آبی و خشکی دهان بر اثر تنفس از دهان می باشد به ندرت زبان سفید نشانه کم خونی و نوعی عفونت قارچی است.
 
قرمز؛ این حالت نشانه بیماری نهفته مانند مخملک در کودک می باشد.
 
قهوه ای؛ لکه قهوه ای و یا تیره می تواند نوعی سرطان پوست باشد. در صورت احساس درد، سوزش، تورم، تغییر در توانایی چشایی و سختی در حرکت زبان به پزشک مراجعه کنید.



 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره