وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توصیه‌هایی برای کسانی که پوست حساسی دارند

توصیه‌هایی برای کسانی که پوست حساسی دارند
حساسیت پوستی واقعا ناراحت کننده است. التهاب پوستی ، جوش ، خشکی و پوسته پوسته شدن ، خارش‌های ناراحت کننده علامت یک پوست حساس است. بعضی از ما علیرغم حساسیت پوستی که داریم روزانه پوست مان را با مواد آرایشی سرشار از مواد شیمیایی و معطر تحریک می‌کنیم .

ما در این مقاله برای شما توصیه‌هایی داریم که حساسیت پوستی شما را تا حدی بهبود بخشیده و باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید.

محصولات بهداشتی ،  صابون‌های طبیعی و گیاهی
اغلب ما از تاثیری که صابون روی پوست ما می‌گذارد،  آگاه نیستیم. در خیلی از این صابون‌ها مواد ترکیبی مضری وجود دارد که باعث خشکی و التهاب پوستی می‌شود. اخیرا متوجه شده ام از زمانیکه از صابون‌های گیاهی استفاده می‌کنم پوستم بهتر شده ، احساس بهتری دارم ، و دیگر مشکل پوستی قابل توجهی ندارم. محصولات طبیعی و گیاهی انواع مختلفی دارند مانند صابون دست ، صابون شستشوی بدن ، صابون صورت و شامپو

زمانیکه برای اولین بار تصمیم گرفتم که از این صابون‌های طبیعی استفاده کنم ، صابون دست و صابون شستشوی بدنم را هم از این مواد طبیعی تعویض کردم. بعد از استفاده این مواد متوجه شدم که با اینکه  شامپویی  که استفاده می‌کردم باعث حساسیت پوستم نمی‌شد ، اما دست‌هایم واقعا به صابون‌های شیمیایی حساسیت نشان میداد.
اگر شما پوست حساسی دارید باید به این مسئله توجه کنید که از مواد بهداشتی استفاده کنید که بدون بو و رایحه باشند. همچنین باید به طور مرتب دست‌ها و بدنتان را چرب کنید. برای اینکه مطمئن شوید پوست‌تان خشک نیست ، بعد از هر بار که دست‌هایتان را می‌شویید خوب آنها را چرب کنید. از لوسیون های بدن که مخصوص پوستعای حساس است استفاده کنید.

محصولات بهداشتی خانگی
محصولات پاک کننده ای مانند مایع ظرفشویی و … برای پوست دست‌های ما بسیار مضر هستند. توجه داشته باشید هر زمان که می‌خواهید منزل را تمیز کنید و یا ظرف بشویید حتما دستکش به دست داشته باشید. این مسئله در مورد خانم‌هایی که پوست‌های حساسی دارند بسیار مهم تر است. زمانیکه می‌خواهید دستکش بخرید سعی کنید مواد تشکیل دهنده آن پلاستیک خام نباشد. پلاستیک خام باعث حسایت و تحریک بیشتر پوست می‌شود. بهترین راه این است که زیر دستکش‌تان یک جفت دستکش نخی ساده بپوشید تا پلاستیک آن پوست شما را اذیت نکند.

توصیه‌ها و روش‌های مفید
سرکه سیب برای پوست بسیار مفید است. یک فنجان از سرکه سیب را با سه فنجان آب سرد مخلوط کنید و به مدت 5 یا 10 دقیقه دست‌هایتان را در آن قرار دهید. همچنین می‌توانید نصف فنجان سرکه سیب را با دو فنجان آب سرد ترکیب کرده و در یک اسپری بریزید و بعد از دوش گرفتن ، روی پوست خود اسپری کنید و بعد بدن‌تان را با آب بشویید.

دست‌هایتان را بیش از اندازه نشویید ، با این کار دست‌های شما بیش از اندازه خشک می‌شود. همچنین عطر را مستقیما به بدن‌تان نزنید. اگر خارش پوستی دارید ، از یک کرم ضد خارش استفاده کنید.

توصیه دیگری برای‌تان دارم ؛ شب‌ها قبل از خواب دست‌ها و پاهایتان را با کرم و یا پماد چرب کنید و برای اینکه چربی در اثر تماس با رختخواب از بین نرود ، دستکش و جوراب بپوشید و بخوابید. این کار به دست‌ها و پاهای شما کمک می‌کند تا مرطوب بماند و از خشکی و حساسیت پوستی جلوگیری می‌کند.
 
با تغییر روش‌های شستشو و انجام چند کار ساده می‌توانید شدت حساسیت و خشکی پوست‌تان را کاهش دهید. اگر تصمیم دارید که از مواد بهداشتی طبیعی استفاده کنید مطمئن شوید که دیگران از صابون شما استفاده نمی‌کنند ؛ به خاطر حساسیت پوستی که دارید تنها خودتان از صابون‌تان استفاده کنید.

و در پایان اگر می‌بینید حساسیت پوستی‌تان شدید و به یک مشکل بزرگ تبدیل شده باید به پزشک مراجعه کنید ؛ چرا که این مشکل پوستی می‌تواند  نتیجه مشکلات جسمی باشد.



 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره