وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوراکی مفید برای بیماری گلو درد

خوراکی مفید برای بیماری گلو درد
مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با فارس، افزود: چای یكی از بهترین نوشیدنی‌های جهان است. روزانه حدود 2 میلیارد فنجان چای در سراسر جهان نوشیده می‌شود. مصرف لیموترش به همراه چای خاصیت ضدسرطانی آن را 2 برابر می‌كند كه به دلیل افزایش خاصیت آنتی‌اكسیدانی است.

وی گفت: برای گلو درد بهترین دارو لیموترش است. غرغره آب نیم گرم با آبلیمو،‌ ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد كرد. لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی ضدعفونی‌كننده قوی است. خوردن آبلیمو سنگ‌های كلیه را نیز دفع می‌كند.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف لیموترش و دارچین همراه چای مفید است و مصرف این مواد همراه با چای، خاصیت آنتی اكسیدان آن را چند برابر می‌كند.

صفوی اضافه كرد: لیموترش خاصیت مقوی كردن پانكراس و كبد را دارد. مصرف آبلیمو برای افرادی كه دارای زخم گلو و پیوره هستند ، می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: نقش ویتامین C در بدن خنثی كردن نیتروزامین‌ها است و پكتین موجود در لیموترش باعث كاهش كلسترول خون می‌شود كه برای بیماران قلبی و عروقی و كم كردن عوارض بیماری بسیار مفید است.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: لیموترش باعث جلوگیری از خونریزی، افزایش مقاومت بدن، جلوگیری از عفونت‌ها و سرطان می‌شود، آنتی‌اكسیدان قوی و اثر قابض كننده دارد و مقوی بدن است.