وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روابط زناشویی پس از سی و پنج سال!

روابط زناشویی پس از سی و پنج سال!
تحقیقات نشان می‌دهد که با افزایش سن، میل جنسی تا حدودی کاهش می‌یابد اما سن به خودی خود سبب کاهش میل جنسی نمی‌شود بلکه ترکیبی از عوامل مختلف جسمی و روانی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و افسردگی و داروها هستند که روی میل جنسی و روابط جنسی میان زوجین تاثیر بسزایی می گذارند.

 بسیاری از زوجین که در20 سالگی ازدواج می‌کنند، روابط جنسی آنها هم نظیر بسیاری از روابط دیگرشان بسیار پرشور و حرارت است اما با شروع 30 سالگی دیگر زن و شوهر همان فرد دلخواه گذشته برای هم نیستند. وقتی یکی از زوجین در مورد روابط جنسی صحبت کند، طرف مقابل موضوع را عوض می‌کند. با رسیدن زوجین به 40 سالگی، زندگی جنسی زوجین هم تغییر می‌کند البته نه اینکه بدتر شود بلکه رو به بهبودی می‌رود. البته نه به همان صورت قبل.

اما چه تفاوتی میان دو زوج 20 ساله و 40 ساله از نظر روابط زناشویی وجود دارد؟

تغییرات زنانه
به گفته محققان علوم روان‌شناسی، با رسیدن زوجین به سنین میانسالی، بدن، شیوه زندگی و تغییرات هورمونی دستخوش تغییر می‌شوند. هم مردان و هم زنان دستخوش تغییرات جسمی، روحی روانی و هورمونی می‌شوند که این روی طبیعی است. این تغییرات بسیار آرام و تدریجی اتفاق می‌افتد. سیستم تناسلی نیز یکی از این اعضا است. و جالب است که بدانیم هم زن و هم مرد از تغییرات بدنی خود و همسرشان آگاهی دارند و می‌توانند در مورد آن قضاوت کنند و حتی می‌توانند زندگی زناشویی و روابط جنسی خود را بهبود ببخشند.
در زنان بعضی از این تغییرات با یائسگی‌ اتفاق می‌افتد. یعنی زمانی که سطح هورمون‌های زنانه کاهش می‌یابد. به طور متوسط یائسگی در اوایل 50 سالگی رخ می دهد. اما علایم یائسگی معمولا زودتر و با رسیدن به 40 سالگی ایجاد می‌شود و به مدت 4 تا 5 سال همه ادامه پیدا می‌کند.در این مدت بافت دستگاه تناسلی زنان ممکن است نازک‌تر و خشک‌تر شود. بافت‌های چربی ناحیه باسن دچار تغییراتی شده و چربی در بخش‌های دیگر بدن تجمع پیدا می‌کند. در این صورت روابط جنسی در این سنین ناراحت‌ کننده وحتی گاه دردناک خواهد بود. حالا اگر خانمی از این تغییرات آگاهی نداشته باشد، ممکن است از شوهرش شکایت داشته باشد که چرا او با خشونت رفتار می‌کند و گاه از روابط جنسی سرباز می‌زند و در مقابل مرد نیز تصور می‌کند که همسرش دیگر به او علاقه‌مند نیست.

تغییرات مردانه
مردان هم دچار تغییرات هورمونی می‌شوند. هورموون تستوسترون که تاثیر به سزایی در تحریک مردان برای روابط جنسی دارد در سن 20 تا 30 سالگی در اوج خود قرار دارد و به تدریج با افزایش سن میزان آن کاهش پیدا می‌کند. بررسی های دانشمندان فرانسویی روی 1408 مرد سالم 20 تا 60 ساله نشان می‌دهد میزان تستوسترون در دهه 4 زندگی تا 25 درصد کاهش پیدا می‌کند.