وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاثیر سوء قرص های پیشگیری از بارداری بر پوست

تاثیر سوء قرص های پیشگیری از بارداری بر پوست
بسیاری از زوج ها برای جلوگیری از بارداری ، قرص را انتخاب می کنند؛ اما آیا این قرص ها تاثیری بر پوست دارند ؟ و چه تاثیری ؟

مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری باعث پررنگ‌تر شدن خال‌های صورت می‌شود.
 عضو انجمن پوست و مو ایران گفت: خال‌های صورت بر اثر تابش آفتاب و مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری بزرگتر و تیره‌تر می‌شود و اگر این خال‌ها خارش یا ترشح داشته یا خونی باشد باید جراحی شوند.
مریم انصار  افزود: خال‌ها ضایعات پوستی مسطح یا برجسته‌ای هستند كه ناشی از به هم خوردن تركیب طبیعی بافت‌های پوست بر اثر افزایش یا عملكرد غیر طبیعی سلول‌های رنگدانه ساز پوست به وجود می‌آید.
عضو انجمن پوست و مو ایران گفت: انواع خال‌ها به طور كلی به 2 گروه بزرگ خال‌های اكتسابی و خال‌های مادرزادی تقسیم می‌شوند. اكثریت خال‌ها اكتسابی هستند. این خال‌ها بیشتر در دوران كودكی و بلوغ ایجاد می‌شوند و پس از سن 35 سالگی پیدایش خال جدید كمتر دیده می شود.
انصار افزود: خال‌های مادرزادی در موقع تولد ممكن است، بسیار كمرنگ باشند و به همین دلیل ممكن است مورد توجه واقع نشوند. خال‌های ملانوسیتی مادرزادی كوچك و متوسط معمولاً سرعت رشد كمتری نسبت به سرعت رشد شیر خواران دارند و بنابراین با گذشت زمان كوچك می‌شوند. در موقع بلوغ نیز این خال ها تیره‌تر شده و موهای خشن روی آنها رشد می‌كند.