وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چهار نكته مهم هنگام بنزین زدن

چهار نكته مهم هنگام بنزین زدن
اطلاع از این نكته كه چه زمانی و به چه صورت اقدام به سوخت گیری كنید، نقش بسیار مهمی در بهینه سازی سوخت‌گیری و صرفه‌جوئی اقتصادی برای رانندگان خواهد شد.

به گزارش فارس، در این راستا نكاتی چند حائز اهمیت است.

* صبح زود بنزین بزنید

نخست آنكه صبح زود كه حرارت زمین هنوز در پایین‌ترین حد خود قرار دارد، بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید در تمام پمپ‌بنزین‌ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد؛ بر این اساس هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ‌تر و متراكم‌تر است.
وقتی هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط می‌شود. بنابراین خرید بنزین در بعد از ظهر و حتی شب كه هنوز هوا كاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می‌شود یك لیتر شما واقعاً یك لیتر نباشد. در صنعت نفت، گرانش معین و حرارت بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما، اتانول و سایر محصولات نفتی نقشی مهم ایفا می‌كند.
هر درجه حرارت كه افزایش یابد منفعت زیادی نصیب این صنعت می‌كند اما جایگاه‎های سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ‌هایشان نیستند.

* دستگیره نازل را تا انتها فشار ندهید

دوم آنكه وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره نازل را تا آخر فشار ندهید. نازل‌ها دارای سه درجه كند، متوسط و تند برای انتقال سوخت از مخزن به باك خودرو هستند.
در حالت كُند میزان تبخیر كه در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می‌شود به حداقل می‌رسد. در پمپ بنزین‌های پیشرفته همه شیلنگ‌ها دارای محل بازگشت بخار هستند لذا اگر سریع بنزین بزنید، مایعی كه وارد مخزن بنزین شما شده بخار می‌شود. این بخار مكیده شده وارد مخزن زیرزمینی می‌شود به طوری كه وقتی شما بنزین می‌زنید، در واقع به آن میزان كه دستگاه نشان می‌‎دهد، بنزین نزده‌اید.

* تا باك خالی نشده، حتما بنزین بزنید

سومین و یكی از مهم‌ترین نكات برای بنزین زدن این است كه وقتی باك اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است كه، هرچه بنزین بیشتری داخل باك باشد، هوای كمتری فضای خالی آن را اشغال می‎كند.
بنزین به مراتب سریع‌تر از آنچه كه تصور می‎كنید تبخیر می‌شود. مخازن ذخیره بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند. این سقف به عنوان نقطهء صفر بین بنزین و جو عمل می‌كند تا تبخیر را به حداقل برساند.

* زمانی كه تانكر تخلیه بنزین در جایگاه است، بنزین نزنید

نكتهء آخر این است كه اگر تانكر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین است و شما هم در جایگاه سوخت حضور دارید، در آن موقع بنزین‌ نزنید.
به احتمال زیاد بنزینی كه تخلیه می‌شود سبب می‌گردد كه بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی كه معمولاً ته‌نشین می‌شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره