وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آزادی فیلمساز صاحبنام با سپردن 5/4 میلیون دلار وثیقه

آزادی فیلمساز صاحبنام با سپردن 5/4 میلیون دلار وثیقه
دادگاهی در سوئیس پذیرفت فیلمساز صاحبنام با سپردن 5/4 میلیون دلار به عنوان وثیقه از زندان آزاد ‌شود و تا زمان برپایی دادگاه در کلبه کوهستانی خود در سوئیس در حبس خانگی باشد.
به گزارش خبرآنلاین، اولین ویدمر-شلومف وزیر دادگستری سوئیس در واکنش به تصمیم غیرمنتظره دادگاه جنایی سوئیس در روز چهارشنبه گفت دلیلی برای مخالفت با آزادی مشروط رومن پولانسکی نمی‌بیند.
این دادگاه ماه پیش با پیشنهاد پولانسکی درمورد وثیقه قرار دادن کلبه خود در تفریحگاه کوهستانی گشتاد مخالفت کرد، اما در نهایت وثیقه 5/4 میلیون دلاری را پذیرفت و به علاوه در صورت فرار پولانسکی دادگاه می تواند خانه خانوادگی او را ضبط کند.
آزادی مشروط پولانسکی تاثیری روی بررسی درخواست آمریکا برای استرداد او به این کشور ندارد. پولانسکی سال 1978 در آمریکا به جرم ارتباط غیرقانونی با یک دختر 13 ساله در سال 1977 به زندان محکوم شد، از پیش از اجرای حکم از کشور گریخت و از آن زمان تا پیش از بازداشت فراری بود.
دادگاه سوئیس با توجه به شرایط سنی پولانسکی و وضعیت خانوادگی او ابراز امیدواری کرده، فیلمساز برنده اسکار با دادگاه همکاری کند.
پولانسکی 76 ساله که همزمان تابعیت فرانسه و لهستان را دارد، 26 سپتامبر امسال زمانی که برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد از جشنواره فیلم زوریخ به سوئیس سفر کرده بود، در فرودگاه این شهر بازداشت شد.
او پیش از بازداشت مراحل پایانی ساخت تریلر سیاسی «روح» را انجام می‌داد که اقتباسی از رمان رابرت هریس است و یوان مگرگور و پیرس برازنان در آن بازی می‌کنند. گفته می‌شود او فیلم جدید خود را در زندان به پایان رسانده که احتمالا امسال در جشنواره برلین نمایش داده می‌شود.
پولانسکی سال 2002 برای «پیانیست» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان شد. «بچه رزماری»، «محله چینی‌ها»، «مستاجر» و «تس» از دیگر فیلم‌های اوست که در پاریس در خانواده‌ای لهستانی-یهودی به دنیا آمده است.