وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماجرا و عکس جنجالی میشل اوباما

ماجرا و عکس جنجالی میشل اوباما
هنگام جستجوی نام میشل اوباما در موتور جستجوی گوگل، تصویر بانوی اول آمریکا طوری دستکاری شده که چهره او شبیه میمون شده است. این تصویر مرتبا در هنگام جستجوی کاربران برای یافتن تصویری از خانم اوباما ظاهر می‌شود.

بی‌بی‌سی گزارش داد:

انتشار یک تصویر دستکاری شده میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا در اینترنت یک بار دیگر باعث بروز بحث‌هایی در باره آزادی بیان در فضای مجازی شده است.

جنجال بر سر تصویری است که در هنگام جستجوی نام میشل اوباما در موتور جستجوی گوگل دیده می شود. تصویر بانوی اول آمریکا به گونه‌ای توسط برنامه‌های کامپیوتری دستکاری شده که چهره او شبیه به یک میمون شود. این تصویر مرتبا در هنگام جستجوی کاربران برای یافتن تصویری از خانم اوباما ظاهر می‌شود.

گوگل گفته است که این تصویر را از صفحات خود حذف نمی‌کند.

گوگل از دیده شدن این تصویر پوزش خواسته، اما با رد درخواست‌ها برای حذف آن، پیامی را در صفحه عکس، منتشر کرده که خاطرنشان می‌کند نتایج جستجوی کاربران نمایانگر دیدگاه‌های این شرکت نیست و این نتایج گاهی اوقات می‌تواند اهانت آمیز باشد.

دولت آمریکا از اظهارنظر درباره انتشار این تصویر خودداری کرده است. این تصویر باعث بروز بحث‌هایی درباره آزادی بیان و حدود آن در آمریکا شده است.

جک ایزرد، خبرنگار بی.بی.سی می گوید میشل اوباما یکی از چهره‌های شناخته شده در جهان است که تعداد زیادی عکس از او گرفته می‌ شود و به همین جهت جای تعجب ندارد که با جستجوی نام او در اینترنت، حدود هشت میلیون تصویر دیده می‌شود.

حق آزادی بیان در قانون اساسی آمریکا قید شده است، اما اینترنت چارچوب‌های آزادی بیان در این کشور را عملا به چالش کشیده است.

 
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره