وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برطرف کردن چین‌وچروک‌های پوست صورت

برطرف کردن چین‌وچروک‌های پوست صورت
زیبایی با سن‌وسال، میانه خوبی ندارد. سن که بالا می‌رود، پوست خراب می‌شود. این یک قانون است. با افزایش سن، پروتئین‌های پوست تحلیل می‌روند و خاصیت ارتجاعی پوست کم می‌شود. کم‌کم سروکله چیـن‌وچـروک‌ها هم پیدا می‌شود و زیبایی، هر روز بیشتر از دیروز، تهدید می‌شود.اگرچه نمی‌شود جلوی افزایش سن را گرفت، اما متخصصان تغذیه می‌گویند با رعایت یک برنامه غذاییِ سنجیده و حساب‌شده، می‌شود سرعت و شدت تخریب پوست را کاهش داد. به عقیده آن‌ها، این قفلِ زیبایی را فقط یک کلید باز می‌کند: رعـایت یک رژیـم غـذایی غنی از آنتی‌اکسیـدان، ویتـامین C، ویتـامین E، سلنـیوم، ویتـامین A، اسیـدهای چرب امگا- 3 و آب و … رژیم 3 روزه زیر، نمونه‌ای از همان «کلیدهای تغذیه» است که می‌تواند «قفل زیبایی» را باز کند. به امتحانش می‌ارزد. قبول ندارید؟

روز اول
صبحانه: شیر به همراه بادام و توت
یک لیوان شیر کم‌چرب را با یـک پیمانه تـوت مخلوط کنید، سپـس 1 تا 2 قاشق سوپ‌خـوری خلال بادام یا گردوی خُردشده و 2 قاشـق سوپ‌خوری جوانه گندم به آن اضافه و میل کنید.360 کالری
ناهار: همبرگر به همراه قارچ و کلم بروکلی 140 گـرم همبرگر (گوشت کم‌چرب) را به همراه گــوجه‌فرنگی و کـمی قارچِ تفـت‌داده، به اضــافه یـک پیمانه کـلم بروکلی پخته یا خـام در یـک نـان همبـرگر (در انـدازه استـاندارد) بگذارید و میـل کنیـد. اگـر دلتان خواست، می‌توانیـد از یک قاشـق سوپ‌خوری سس گوجه‌فرنگی هم به عنـوان چاشنی استفاده کنید. 500 کالری
عصرانه: نصف یک انبه و یک لیوان شیر کم‌چرب
برای عصرانه‌تان می‌توانید به جای انبه، از نصف یک طالبی کوچک (گرمک) استفاده کنید و به جای یک لیوان شیر کم‌چرب هم می‌توانید بروید سراغ بستنی؛ البته به همان مقدار، نه بیشتر.

180 کالری
شام: ماهی کبابی به همراه اسفناج و سیب زمینی140 گــرم ماهی کبـاب‌شده (از هر نوع ماهی) را می‌توانید همـراه بــا نصـف یـک سیب‌زمینـی متوسـط پخته و یـک پیمـانه اسفناج پخته یـا کلم بروکلی یـا نخود فرنگی میل کنید.
560 کالری

روز دوم
صبحانه: املت با یک برش نان
نصف یک پیمـانه پیازِ خُــردشده را تفت بدهید و مقـداری هم فلفـل‌دلمه‌ای با کــمی گوجه‌فرنگی (به مقدار دلخواه) به آن اضافه کنید. یک قاشق چـای‌خوری روغن کلزا بریزید و منتظر شوید تا موادتان یک‌دست شود. بعدش تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید: یـک تخم‌مرغ کامل و دو سفیده تخم‌مرغ (ترجیحاً از تخم‌مرغ‌های غنی‌شـده بـا امگــا- 3). وقتـی تخم‌مرغ‌هــا سفت شـد، املتتان آمـاده است و می‌توانید آن را با یـک بـرش نـان میــل کنید.
350 کالری

ناهار: خوراک ماهی تن
یک کنسرو ماهی تن (180گرم) را پـوره کنید یـا به همـان شکل، روی دو تکه نـان تُست بگذارید. یک قاشـق سوپ‌خوری سـس مایونز کم‌چرب، پیازِ خُـردشده و کمی هم فلفـل سیاه به آن اضـافه کنید. روی هــر کدام، چنـد برش نازک گوجه‌فرنـگی و یک برش کوچـک پنیر کـم‌چـرب (از هر نوع پنیری که دوست دارید) بگذارید و سپس آن‌هـا را داخـل فر قرار دهید تا پنیرها آب شود. ناهارتان آماده است.
500 کالری

عصرانه: آب‌هویج بستنی
یک لیوان آب‌هویج را با یک پیمانه بستنی، مخلوط کنید و بخورید به حساب عصرانه!
180 کالری

شام: مرغ کبابی به همراه سیب‌زمینی و کلم بروکلی
140 گرم سینه مرغ (بدون پوست) را بپـزید یا در ماهی‌تابه به همراه دو قاشق سوپ‌خوری روغن کلزا یا روغن زیتون و سیرِ خردشده و سبزیجاتِ دلخواهتان سرخ کـنید. سپس آن را به همـراه یک عدد سیـب‌زمینی پخته و یک پیمانه کلم بروکلی (یا اسفناج یا کلم‌پیچ) میل کنید.
580 کالری

روز سوم
صبحانه: نان و پنیر و گردو یا گوجه‌فرنگی
یک پیمانه پنیـر کم‌چرب (1 درصد) را به همراه 2 قـاشق سوپ‌خوری گردوی خُــردشده یا خـلال بادام و 2 عــدد گوجه فرنگی (یا یک پیمانه توت یا نصف برش انبه) میل کنید.
350 کالری

ناهار: مرغ کباب‌شده به همراه سالاد
به 120 گرم مرغ کباب‌شده یا میگوی طبخ‌شده (یـا ماهــی) حدود 30 گرم پنیر پیتزا اضافه کنید و همـراه با سالاد کاهو میل کنید. بـرای چاشنی می‌توانید از 4 قاشـق سوپ‌خوری سـس مایــونـز کـم‌چـرب یـا 1 تا 2 قاشـق سوپ‌خوری سـس مایونـز معمولی استفاده کنید.
400 تا 500 کالری

عصرانه: یک پیمانه توت‌فرنگی و 20عدد بادام
220 کالری

شام : گوشت کم‌چرب سرخ‌شده با برنج
140 گـرم گوشت کـم‌چرب را به دو قسمت تقسیم کنید و آن را با 2 قاشق سوپ‌خوری روغن کلزا تفت بدهید. نصف پیمانه فلفل‌دلمه‌ای، نصف پیمانه نخودفرنگی و 2 عدد تره‌فرنگیِ خردشده هم به آن اضافه کنید و اگر دلتان خواست، سیرِ خردشده و فلفل و نمک هم توی غذایتان بریزید. بعد، آن را با نصف پیمانه بـرنج دم‌کـرده و یک پیمانه اسفناج‌پخته (کلم بروکلی یا کلم‌پیچ) میل کنید. غذای لذیذی است، مطمئن باشید. راستی، می‌توانید بــه جای گوشت، از مـرغ یا میگو هم استفاده کنید. دیگر چه می‌خواهید؟
590 کالری

توصیه‌ای که
نباید یادتان برود
برای استفاده از هر نوع رژیم غذایی برای لاغری، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشـورت کنید؛ چون تجربه نشان داده است که اگر کاهش وزنتان شدید و ناگهانی باشد، احتمال بروز چین‌وچروک در پوستتان زیاد می‌شود. علتش هم واضح است: لاغری نابهنگام باعث از بیـن رفتن لایـه‌های چربی زیر پوست می‌شود و این، پوست را در معرض چین‌وچروک قرار می‌دهد.
تا می‌توانید، از سیگار و مـواد مخدر بپـرهیـزید؛ چراکه این دو با از بیـن بردن چربی‌های زیر پوست، زمینه را برای بروز چین‌وچروک‌های پوستی فراهم می‌کنند.
به خودتان مسلط باشید و حتی‌المقدور عصبی نـشوید. آدم‌های عصبی به خاطر استفـاده بیش از حد از عضـلات صـورتشان، باعـث پیدایش تدریجی چین‌وچروک در چهره خود می‌شوند.
هر روز ترکیبی از مواد لبنی و میوه بخورید (مانند هویج‌بستنی، شیر توت‌فرنگی و …). استفاده از مواد لبنی همراه با میوه‌های حاوی بتاکــاروتن (نظیر زردآلو، هلو، انبه و …) باعث شـادابی می‌شود و ضمناً از چروک خوردن پوستتان نیز جلوگیری می‌کند.



 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره