وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حال و روز نا مناسب مادر سینمای ایران (حمیده خیرآبادی)

حال و روز نا مناسب مادر سینمای ایران (حمیده خیرآبادی)
حمیده خیرآبادی(نادره) از بازیگران پیشکسوت سینما، تاتر و تلویزیون ایران به دلیل بیماری، تنهایی و عدم رسیدگی اطرافیان، در وضعیت نامناسبی به سر می برد، بطوری که همسایگان این هنرپیشه معروف از آسایشگاه سالمندان تقاضا کرده اند به دلیل بیماری و کهولت و عدم توان رسیدگی، وی به آنجا منتقل شود.

فرزندان خانم خیرآبادی در خارج از کشور به سر می برند و "مادر سینمای ایران" مدتهاست در تنهایی و کهولت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

بعد از درگذشت رقیه چهره آزاد، پروین سلیمانی ، فرخ لقا هوشمند و  نیکو خردمند، اینک حمیده خیرآبادی است که در محافل هنری و سینمایی به "مادر سینمای ایران" مشهور است و جای دارد قبل از آنکه دیر شود و سینمای ایران با قدرنشناسی، عزادار این مادر پیر شود، ترتیباتی از سوی مسئولین وزارت ارشاد ، خانه سینما و …اتخاذ شود تا مشکلات خانم خیرآبادی حل شده یا به حداقل برسد.

حمیده خیر آبادی زادهٔ ۱۳۰۳ در رشت است و فعالیت هنری خود را از سال 1326 با تئاتر فرهنگ شروع كرده است. او مدتهاست که دیگر با هیچ نشریه ای مصاحبه نکرده است و در اخرین مصاحبه ای که از وی در "تهران امروز" منتشر شده بود، گفته بود:بازیگرها وقتی پیر می‌شوند، دیگر كسی سراغ‌شان را نمی‌گیرد و این خیلی بد است. من الان مدت‌هاست كه انگار فراموش شده‌ام.