وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رمز و رازهای زیبایی

رمز و رازهای زیبایی
1."غداهای بی ارزش پوست شما را خراب می کند:"
معمولا در قدیم معتقد بودند که رژیم های غذایی هیچ تاثیری روی پوست ندارد. اما تحقیقات جدید انجام شده در دانشکده پوست ایالات متحده نشان می دهد که افرادی که در رژیم غذایی خود از حبوبات و پروتئین استفاده می کنند، کمتر در معرض بیماریهای پوستی هستند. اما دلیل این امر چیست؟دکتر لسلی بومان استاد و رئیس دانشکده پوست و زیبایی دانشگاه میلر میامی دلیل این امر را اینگونه توضیح می دهد: "غذاهایی که اسید گلیسیریک دارند، قند خون را افزایش داده و ناگهان موجی از انسولین را در بدن رها می کند. این انسولین هورمون تولیدچربی را که اصطلاحاً " آندروژن" نامیده می شود، تحریک می کند که این امر به صورت جوش روی پوست شما ظاهر می شود. برای از بین بردن جوش ها، خوردن مواد غذایی بی ارزش را رها کرده و از موادی استفاده کنید که برای پوست شما مفید است. در این صورت در عرض شش هفته متوجه تغییرات چشمگیری در پوست خود خواهیدشد و از آکنه هم رها می شوید.

2."اگر یک روش را در پیش بگیرید، به آن عادت خواهید کرد"
پوست شما در مدت زمان کوتاه بهبود نخواهد یافت. بنابراین برای اینکه به پوست ایده آل خود برسید باید صبر داشته باشید. برنامه های مستمر تاثیر خوبی خواهد داشت. پروفسور دیوید بانک استادیار دانشکده پوست مرکز پزشکی کلمبیا در نیویورک می گوید:" انقباض ماهیچه های صورت باعث می شود که لایه های پوست تحت فشار قرار گیرند. این امر باعث خشک شدن پوست و به وجود آمدن تدریجی چین و چروک می شود. خط های بسیاری که در قسمت بالای صورت به وجود می آیند، نتیجه همین انقباض ها و حرکات دایمی ماهیچه هاست." پیش گیری از بروز این گونه چین و چروک بسیار آسان است: آرام باشید، از عینک های آفتابی استفاده کنیدو در نور کم مطالعه نکنید. حتی لوچی چشم نیز در به وجود آمدن چین و چروک ها موثر است.

3. "حتی دود سیگار دیگران را هم استشمام نکنید"
درکنار آسیب های جدی که استعمال سیگار بر روی سلامت بدن شما دارد، استعمال آن می تواند چهره شما را پیرتراز سنتان نشان دهد. کتی رودان،استادیار دانشکده پوست استنفورد در این باره می گوید:"با هر پک از سیگار، شما فقط مواد سمی وارد ریه های خود می کنید، که در مدت زمان کوتاه، باعث ایجاد چین و چروک در پوست و کم شدن جریان خون می شود. همین امر باعث تغییر رنگ پوست به قهوه ای می شود. استعمال درازمدت و مکرر باعث ایجاد خط هایی دور دهان می شود. همین حالا استعمال دخانیات را متوقف کنید و تغییرات به وجود آمده را ببینید! به دلیل برگشت جریان خون به حالت نرمال، پوست شما به رنگ طبیعی خود باز خواهد گشت. خط ها و چین چروک به تدریج کمتر شده و استحکام پوست مثل سابق خواهد شد.

4."موهای خود را از جلوی صورت بردارید"
هنگامی که موهای شما روی صورتتان باشد، چربی پوست سر به وسیله این موها به پوست صورت منتقل می شود. بنابراین به وسیله یک ماده حالت دهنده، موهای خود را از پوست صورت دور نگه دارید و همیشه این کار را انجام دهید. اگر موهای خود را چتری روی صورت می ریزید، سعی کنید هر روز و یه یک روز در میان موهای خود را با شامپو بشویید و برای حالت دادن آن، از موادی استفاده کنید که عاری از روغن و مواد سیلیکاتی باشد. یک متخصص بیماری های پوست در نیویورک معتقد است: "هنگامی که موهای خود را از روی پیشانی جمع میکنید،بعد از مدتی کوتاهی از شر جوش های روی پیشانی خلاص می شوید.

5."ناخن های خود را نجوید"
جویدن ناخن ها نه تنها کار اشتباهی است، بلکه باعث صدمه به ناخن ، پوسته پوسته شدن و شکنندگی آنها نیز می شود. همچنین جویدن ناخن ها باعث ایجاد عفونت نیز میشود چرا که با کندن قسمتی از پوست ناخن، محل برای ورود باکتری ها آماده می شودو همین امر باعث به وجود آمدن زخم های عفونی می شود. کتی گروسمن، متخصص بیماری های پوست در این زمینه می گوید: "جویدن ناخن ها باعث آسیب های جدی به لایه های ناخن می شود و از رشد صاف و یکنواخت آن جلوگیری می کند.
در این مورد مانیکور می تواند برای شما بسیار مفید باشد. اما اگر این راه هم موثر نبود حتما از یک روانپزشک کمک بخواهید. اصولاً منشاء این حرکت، استرس و اضطراب است.

6."پوست خود را دستکاری نکنید"
اصولاً وجود جوش های قهوه ای روی پوست غیر قابل چشم پوشی است. اما در مقابل این وسوسه مقاومت کنید و دستان خود را از پوست صورت خود دور نگه دارید. پاتریسیا وکسلر، استادیار دانشکده پوست و بیماری های پوستی در نیویورک معتقد است :"فشردن جوشها باعث افزایش التهاب ، قرمزی ،تورم و ماندن جای جوش ها روی پوست می شود. هنگامی که جوشی را دستکاری می کنید، در واقع روند بهبود آن را به تاخیر می اندازید." اما در این مورد یک استثنا هم وجود دارد: یک متخصص پوست می تواند با تزریق کورتیزون در کمتر از 24 ساعت، جوش های روی پوست را برطرف کنید.

7." زمان خواب شما گذشته است"
فقدان و یا کمبود خواب باعث ایجاد استرس می شود. یک متخصص پوست معتقد است:"چیزی که در هر شرایط برای پوست بسیار مضر است، حتی در به وجود آمدن آکنه، جوش، حساسیت های پوستی و هر نوع آسیب دیگر کمبود خواب است. خواب ،برای بدن فرصتی است که می تواند آسیب های رسیده به پوست در طول روز را برطرف کند و قطع این فرآیند،بهبود سلول های پوست را به تدریج کم می کند. این امر در جریان خون دخالت کرده و آنرا به تدریج کم می کند و به همین دلیل بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، رنگ پوست صورت زرد می شود.

8."مانند یک خانم بنشینید"
پاهای خود را ضربدری روی هم بگذارید . اما به جای آنکه از ناحیه زانو این کار را بکنید، از قسمت قوزک پا، دو پا را روی هم ضربدری بگذارید تا از ایجاد رگ های تار عنکبوتی جلوگیری کنید. البته فشار مضاعف که این نوع نشستن به وجود می آورد بیشتر است. بنابراین اگر می خواهید مراقب پوست خود باشید، بهتر است به حالت ضربدری پاها را روی هم نگذارید. در صورت به وجود آمدن این نوع رگ ها ، می توانید به دستور پزشکان از تزریق محلول نمک در آن قسمت از پوست استفاده کنید تا با گذشت زمان از بین برود.

9."از تلفن فاصله بگیرید."
چانه و لب های خود را با فاصله گرفتن از تلفن استراحت دهید. استفاده بیش از اندازه از موبایل و یا تلفن می تواند باعث ایجاد جوش روی پوست شود،حتی اگر گوشی تلفن پاکیزه و عاری از هرگونه باکتری باشد. رودان معتقد است: "فقط نزدیکی پوست صورت با تلفن میتواند موجب اصطکاک، انسداد و گرما شود. که تمامی این موارد می توانند باعث ایجاد جوش روی پوست صورت شوند.در این مورد بهتر است همیشه از هدفون استفاده شود."

10."اغلب، قبل از خواب صورت خود را بشویید."
مواد آرایشی پرچرب می تواند باعث بسته شدن منافذ پوست شود. مخصوصاً اگر پوست صورت شما مستعد ایجاد جوش باشد. دکتر رودان متعقد است: هنگامی که شما خواب هستید، دمای بدنتان اندکی پایین می آید. در این حالت، قابلیت پوست در جذب آنچه در سطح آن است افزایش میابد. بنابراین در این موقع، پوست شما باید موادی را جذب کند که به آن احتیاج دارد. بنابراین بهتر است ازموادی مانند گلیسیرین استفاده کنید که فرآید پیر شدن پوست را تعویق می اندازد. اگر بعد از شستشوی پوست احساس میکنید که پوست شما خیلی خشک میشود، بهتر است برای از بین بردن آرایش از دستمال های مخصوص پاک کننده آرایش که مرطوب هستند استفاده کنید.

11."به اندازه کافی سبزیجات بخورید"
دکتر گروسمن در این باره می گوید:"شما به راحتی می توانید به جای استفاده از مواد خوراکی بی ارزش، از سبزیجات استفاده کنید. چرا که استفاده از میوه و سبزی هایی که غنی از آنتی اکسیدان هستند، می توانند از پوست محافظت کرده و از ایجاد چروک روی آن جلوگیری کند." دانشمندان در یافته اند که استفاده از رژیم غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند مقاومت پوست را در برابر نور خورشید( چیزی که شدیداً باعث ایجاد چین و چروک میشود) افزایش دهد. یکی از تحقیقات انجام شده روی یک داوطلب که رژیم غذایی او حاوی مقادیر زیادی گوجه فرنگی غنی شده با آنتی اکسیدان بود، نشان داد که مقاومت پوست او در مقابل اشعه های خورشید حدود 33% بیشتر از افراد عادی است.

12." تلویزیون را خاموش کرده در عوض ورزش کنید"
علاوه بر تناسب اندام، ورزش جریان خون را در پوست افزایش می دهدو چهره ای شاداب برای شما به ارمغان می آورد. تحقیقات نشان داد که ورزش طولانی مدت و یا کوتاه مدت و فشرده ، هر دو، می توانند باعث کاهش فشار و در نتیجه پوستی شاداب شوند. دکتر رودان متعقد است:" هنگامی که شما دچار استرس و اضطراب می شوید،سطح کورتیزول افزایش پیدا می کندو همین امر باعث ایجاد آکنه ، جوش و سایر بیماریهای پوستی می شود.با ورزش و آرامش، سطح کورتوزول را پایین بیاورید تا بتوانید پوستی نرم،صاف و یکنواخت دست پیدا کنید.

13." چشمان خود را نمالید "
پوست دور چشمان شما، از جمله نقاط بسیار حساس بدن اشت. دکتر گروسمن، معتقد است: " مالش نرم و ملایم چشم کافی است. مالیدن شدید و خشونت آمیز چشم می تواند باعث حساسیت و حتی پاره شدن رگ های خونی این قسمت شود.( این امر می تواند سبب ایجاد نقاط قرمز رنگی در این نواحی شودکه حتی میتواند دایمی باشدو برای برطرف کردن آن حتما باید از لیزر کمک بگیرید.) اگر به مالیدن چشمان خود ادامه دهید، بعد از مدت زمان کوتاهی پوست دور چشم شما منبسط شده و شل میشود.پس بهتر است این عادت را کنار گذاشته و از کرم هایی که حاوی ترکیبات ملایم و پپتیدارهستند ، استفاده کنید.



 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره