وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

25 روش پیشگیری از چین و چروک پوست

25 روش پیشگیری از چین و چروک پوست
پوست چروکیده معمولا دارای بافت خشن و زمخت بوده و پر از چین و چروک میباشد. اساسا علت آن در معرض قـرار گرفـتـن مـفـرط پوسـت در بـرابـر عـوامـل جـوی همچون نور خورشید و یا سرمای شدید می باشد. اگـر پـوست شــما چین و چروک داشته و یا آنکه مایلید از ایـجاد چـیـن و چروک روی پـوســتتان جلوگیری بعمل آوریـد از نـکات ذیـل پـیـروی کنید:

1- همواره هرگاه می خواهید از خـانه خـارج شـوید از کـرمـها و یا لوسیونهای ضد آفتاب استفاده کنید.

2- از صابون استفاده نکنید. جای آن صورت خود را با کرم شیر بشویید.

3- در شب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

4- صـبـح هنگام پیش از آنکه حمام بگیرید سفیده تخم مـرغ را جـدا کـرده و آن را بـا یـک قاشق سوپخوری عسل و 4/1 قـاشق چـایخوری آب هویج مخلوط کرده و به روی صورت خود قرار دهید.

5- باقیمانده آرایش خود را توسط یک پنبه آغشته به آب گرم ( کـه قدری نشاسته به آن افزوده شده است ) پاک کنید. این کار زبری و چین وچروک پوست را رفع خواهد کرد.

6- پیش از آنکه از وان استفاده کنید 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را بـه آب وان اضافه کنید.

7- در تمام فصول از مواد آرایشی حاوی ترکیبات مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

8- مشتقات ویتامینA: تریتنوئین ( رتین A ) دارویـی اسـت کـه از ویـتـامـین A استخراج شده و برای درمان آکنه (جوش صورت) بکار گرفته میشود. امـا گـاهی اوقات برای درمان چین و چروک صورت نیز تجویز می گردد. طـریقه استـفاده آن یک بار پیش از خواب بوده و تنها برای رفع چین و چروکهای سطحی و کوچک کاربرد دارد.

9- AHA ( آلفاهیدروکسی اسید و یا اسید میوه ): مـصرف منـظـم AHA بـافت پوست را بهبود بخشیده و پوستهای پیر را درخشنده تر نشان می دهد. هـمـچنین سبب افزایش ساخت کلاژن و هیالورونیک اسید می گردد. بـرای حـاصل شدن بـهـترین نـتـیجه، مصرف کنندگان AHA نباید صورتشان را با صابونهای قلیایی بشویند.

10- کـلاژن: کلاژن پروتئین موجود در پوست می بـاشـد کـه بـه بـسیـاری از مـحـصـولات آرایشی افزوده می گردد. هرچـنـد مـصرف خـوراکی آن زیاد سودمند نیست اما تزریق آن موثر میباشد. تزریق کلاژن به پوست قادر است چین وچروک و گود رفتگیهای ظریف و ریز را اصلاح فوری کند. پـس از تـزریق کلاژن نباید در مقابل آفتاب قرار گرفت. اما اگر شـما از هرگونه بیماری خود-ایمنی رنج می برید از تزریق کلاژن خودداری ورزید.

11- پیلینگ شیمیایی: درمابریشن ( سایش پوست ) دو روش دیگر برای درمان پوست چروکیده میباشد.

12- ماساژ: هـنـگام استـفـاده از کـرمـهای مـرطوب کننده دستان خود را بصورت حرکات مدور به ملایمت از چانه تا میان پیـشـانی بالا آورده و سپـس دستـانـتـان را به دو سوی صورتتان به پایین سر دهید. این کار را 12 مرتبه تکرار کنید.

برای جلوگیری از چین و چروک و خطوط صورت اطراف دهان، خنـده اغـراق آمیـزی کـرده و سپس دندانهایتان را مـحـکـم به هم بفشارید. این کار را 24 مرتبه تکرار کنید.

برای جلوگیری از چین و چـروک گـردن دستهـایـتان را از زیر چانه بطرف پایین و بالا ماساژ بدهید این کار را 12 مرتبه تکرار کنید.

13- نور خورشید علت شماره یک چین وچروک، تـغیـیرات رنگـدانـه ها و سـرطـان پوست می باشد. تا حد امکان از در معرض قرار گرفتن مقابل نور خورشید پرهیز کنید. هـرگاه از خانه خارج میگردید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

14- چـای: تحـقـیـقات ثـابـت کـرده کـه نـوشیدن چای سبز تاثیر بـسزایی بر فرایند پیری دارد. چای منبع غنی از آنتی اکسیدان بـوده کـه بـا رادیـکـالـهـای آزاد بـدن شـمـا مبارزه می کند. حداقل چای کیسـه ای را بـه مـدت 3 دقیـقه در آب گـرم قـرار دهـید تا بیشترین نتیجه را بدست آورید.

15- یکی دیگر از مشکلات خشکی پوست می باشد. بـا افزایش سـن شـما سلولهای پوست آب و چربی کمتری تولید خواهد کرد. برای مقابله با خشکی پوست مراحل زیر را طی کنید:

— از مرطوب کننده استفاده کنید: در فـصل پـایـیـز و زمـستان از مرطوب کننده استفاده کنید. و یا آنکه از سیستمهای مرطوب کننده خانگی سود برده و یـا یـک کتری آب را روی رادیاتور قرار دهید.

— بـر خلاف تصور عام هنگامی که شما در معرض آب قرار می گیـرید بـدن شـما رطوبت بیشتری از دست می دهد. هر چه بیشـتر در معرض آب قرار گیرید پوست شما خشکتر و پیر تر می گردد. از آب ولرم و یا خنک و نـه آب داغ برای شسـتشوی بدن خود استفاده کنید. آب داغ چربی طبیعی پوست بدنتان را از میان خواهد برد. و هرگاه از وان استفاده میکنید به آن روغن مخصوص اضافه کنید. در وان بیش از 15 دقیقه باقی نـمانید و پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

16- خواب مناسب: کیفیت خوابیدن شما روی پوست شما تاثیر گذار میباشد. از بالش نرم، بزرگ با پارچه طبیعی و غیر مصنوعی استفاده کنید.

17- در مــعرض حرارت قرار نگیـرید: گـرما قـادر اسـت بـه درون پـوسـت رخـنـه کـرده و بـه بافتهای همبند صدمه وارد کند. هنگام استفاده از سشوار دستی آن را در حالت بسیار داغ قرار ندهید و جریان هوای گرم را مستقیما بسمت پوست نگیرید. از گرمای نیمروزی نیز پرهیز کنید.

18- از عوامل جوی بدور باشید: هـنگامی که در زمستان از خانه خارج می گـردیـد برای محافظت از پوست صورتتان از بادهای سوزناک زمستانی، از مـاسـک صـورت اسـتـفــاده کنید. پیش از آنکه به شنا بروید از یک مرطوب کننده قـوی اسـتـفاده کـنید تا از جذب کلر به پوستتان جلوگیری بعمل آید.

19- شستشوی چشمی: برای برطرف کردن چشمان پف کرده یک کتری چای دم کـنید و بگذارید تا خنک گردد و سپس چشمها را با آن شستشو دهید. و یا 2 قاشق استیل را بـه مـدت چنـد دقـیـقه درون فـریز قرار داده و سپس روی چشم هایتان قرار دهـیـد تا پـف چشمانتان تقلیل یابند.

20- آب فـراوان بـنوشیـد: مـتـخصصین تـوصـیه می کـنـند کـه حـداقـل روزانـه 8 لیـوان آب بنوشید. این کار حقیقتا شرایط پوست را بهبود می بخشد.

21- تغذیه مناسب برای جوان باقی ماندن و سلامتی پوست ضروری میباشد. بـه نکات زیر توجه کنید:

مطمئن شوید رژیم غذاییتان حاوی ویتامینها و مواد معدنی ضروری میباشد.
آنـتـی اکسیدانها که شامل ویتـامیـن A,C,E می بـاشـنـد صـدمـات نـاشی از نور خورشید را کاهش میدهند. ویـتـامین A سرعت بـازسـازی سـلـولها را افـزایـش، رشد سلولها را عادی و جریان و تشکیل کلاژن را افزایش میدهد.
سبزیجات و میوه جات تازه منبع خوبی از ویتامین A و C بوده درحالی که مصرف آجیل ویتامین E بدن را تامین خواهد کرد.
روی ماده معدنی ضروری برای تولید کلاژن میباشد(بافت پشتیبان پوست).جگر گـوساله و گـاو، گـوشت لخم گاو، تخمه آفتاب گردان، بـادام زمینی و پنیر مـنـابـع خوبی از روی میباشند.

22- یـک چهره درهم تشکیل چین و چروک را تسریع می کند خـصوصا اطراف چشـمـهـا، برامدگی بینی و روی پیشانی. بطور متوسط کودکان 400 بار در روز می خـندند درحالی که این میزان در بزرگسالان تنها 15 مرتبه می بـاشد. خـنـدیدن بـافتهای همبند پیرامون دهان را تحکیم کرده و باعث حفظ شکل ظاهری صورتتان می گردد.

23- سیگار را ترک کنید: سیگار کشیدن پوست را از جـریان یـافتن طبیعی خون محروم ساخته و سبب انقباظ مویرگهای پوستی میگردد. همچنین سیگار از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست بدن جلوگیری بعمل می آورد.

24- اگر وزن بـدنـتـان مـرتـبـا بیش از 3.5 کیلو گرم نواسان وزنی داشته بـاشد سرانجام روی چهره شما نمایان میگردد. بهمین نحو اگر سریع و بیش از حد وزنتان کاهـش یـابـد، مـمـکن است پوس بدنتان آن لایه چربی را که شکل طبیعی را حفظ می کند، از دسـت بدهد. خیلی سریع وزنتان را کاهش ندهید و گرنه مجددا چین و چروک پوسـتـتان نمایان می گردند.

25- روز خود را با نوشیدن یک فنجان آب جوشیده همراه با آب لیمو ترش آغاز کنید. این نـوشیدنی ناخالـصیهایی که در بـدن شـما انـبـاشتـه گـردیـده اند را از بدن دفع می کند. همچنین لیموترش بعنوان یک شستشو دهنده ملایم کبد نیز عمل می کند.

 
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره