وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

یک برنامه غذایی برای گیاه خوارها

یک برنامه غذایی برای گیاه خوارها
اگر احساس موازنه خود را از دست نـدهید، گیـاه خــواری می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

از آنجایی که یافتن یک رژیم غذایی و سـبک زنـدگی کامـل بسیار مشکل می باشد، تعجبی نخواهد داشت اگر افراد بسیاری از یک عادت غذایی کاملا" وابسته به حیوانات، به گیاه خواری مطلق روی آورند.

باز هم بحث و جـدل وجـود دارد کـه آیـا گیـاه خـواری بـرای داشتن یک زندگی سالم روش مناسبی است یا خیر. موارد بسیاری وجود دارد که درآنها افراد رژیم غذایی کاملا وابسته به حیوانات را کنـار گـذاشـته و بـه گیاه خواری صرف روی آورده اند و از این طریق باعث تغییرات قابل ملاحظه ای در وضعیت زندگی و سلامتی خود شده اند.

در حالیکه رژیم گیاه خواری نامتعادل منجر به کمبود مواد غذایی حیاتی از قبیل کلسیم و پروتئین میگردد، کسب اندکی آگاهی درمورد رژیم و استفاده ازغذاهای متنوع متعادل میتواند شما را برای موفقیت در عادت غذایی جدیدتان یاری دهد. اگر بـه منظور کاهش وزن، یک برنامه غذایی گیاهی را دنبال می کنید، از موادی مانـنـد نان کـه دارای کـالـری اضافه می باشند، حذر کنید.

آیا گیاه خواری بهتر است؟

برخی افراد بدلیل عقاید مذهبی به گیاه خـواری روی می آورند. آنـها بـر ایـن بـاورنـد کـه نباید حیوانات را برای تهیه غذا از بین برد.

از نقطه نظر سلامتی، گیاه خواری دارای محاسن بسیار زیادی می باشد. چربی کمتر، کالری کمتر، قند و نشاسته کمتر، سدیم کمتر و فیبرهای غذایی بیـشتـر از جـمـله ایـن محاسن می باشد. با این حال گیاه خواری مستلزم داشتن یک بـرنامه غذایی مناسب جهت حصول بهترین نتیجه می باشد.

شروع کار

اگر می خواهید به گیاه خواری روی آورید بهتر است جهت کاهش احتمال ابتلا به امراض گوارشی، این کار را به تدریج انجام دهید. سعی کنید ابتدا گوشـت قـرمـز مـانند گوشت گوساله و بعد از آن گوشت سفید مانند مرغ و در انتها ماهی و غذاهای دریـایـی را کنار بگذارید.

در هر مرحله پروتئین گیاهی موجود در سبزی ها و انـواع خشکبار را جایـگزیـن پـروتـئین گوشتی نمایید. سعی کنید از گیاهان متنوع استفاده نمایید.