وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پرتقال باعث افزایش جذب آهن می‌شود

پرتقال باعث افزایش جذب آهن می‌شود
مریم مرادف متخصص تغذیه گفت: ویتامین C موجود در پرتقال باعث افزایش جذب آهن می‌شود و بهتر است مكمل آهن همراه با یك لیوان آب پرتقال مصرف شود.

این متخصص تغذیه در گفتگو با فارس، افزود: پرتقال منبع غنی ویتامین C است. پوست آن در بسیاری موارد حتی مغذی‌تر از پرتقال می‌تواند باشد.

وی گفت: ویتامین C یكی از عوامل مهم مهاركننده سرطان است به طوری كه این ویتامین را ضد یكی از عوامل شناخته شده سرطان‌زا یعنی نیتروزامین‌ها (Nitrosamies) و مواد نگه‌دارنده می‌شناسند.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف زیاد پرتقال علاوه بر پیشگیری از سرطان روده بزرگ، در پیشگیری از انواع دیگر سرطان‌ها نیز مؤثر است. فیبر مركبات از نوع نامحلول است بنابراین به افزایش حجم مدفوع و سرعت بخشیدن به حركت آن در دستگاه گوارش كمك می‌كند. به این ترتیب یكی از روش‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ، مصرف منظم و فراوان انواع مركبات است.

مرادف گفت: پرتقال و سایر مركبات در پایین آوردن كلسترول خون نیز مؤثرند و این خاصیت مدیون وجود پكتین (Pectin) یا ماده الیافی پوست و ورقه‌های نازك ما‌بین پره‌های پرتقال است و توصیه می‌شود پرتقال با لایه سفیدرنگ زیر پوست و لایه‌های نازك داخل پرتقال كه حاوی پكتین هستند مصرف شود.

وی افزود: پیشگیری از عفونت‌های ویروسی از خواص دیگر پرتقال است كه در عصاره آن وجود دارد. آب پرتقال سرشار از الیاف (فیبر) است، به ویژه اگر با (Pulpe) یا گوشت میوه مصرف شود.

مرادف گفت: مصرف پرتقال به دلیل این كه حاوی مواد معدنی كافی به ویژه پتاسیم است، باعث افزایش حجم ادرار در طول شبانه‌‌روز می‌شود و از این طریق سموم بدن دفع می‌گردد ؛ ویتامین C می‌تواند سبب افزایش توان جذب آهن شود. دریافت كافی ویتامین C به كاهش شدت علایم سرماخوردگی و طول مدت آن كمك می‌كند.