وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آداب گفتگو در مراسم خواستگاری

آداب گفتگو در مراسم خواستگاری
مطالبی است مفید و آموزنده كه به درد همه جوونا می خوره و از یه روزنامه برداشت شده . امیدوارم استفاده مفیدی برای شما داشته باشد..

جلسه خواستگاری به دلیل بینش و شناختی كه به آدم نسبت به طرف مقابلش می دهد جلسه مهمی است اگر ما توی این جلسه به شناخت درست و درمانی نمی رسیم به خاطر این است كه  سوالات و صحبتهای درست و درمانی را ردوبدل نمی كنیم. و اما نكته های مهم جلسه خواستگاری:

اول از همه توانایی ها، ضعفها و خصوصیات اخلاقی و رفتاری خود را خوب بشناسید و تكلیفتان را با خودتان مشخص كنید بعد هدفها، معیارها، ویژگی ها و خط قرمزهای زندگی و همسر آیندتان را برای خودتان لیست كنید تا حداقل بفهمید چی از این زندگی می خواهید! این خودشناسی به سوالات و صحبتهایتان توی جلسه خواستگاری جهت می دهد و شمارا از پرسیدن سوالات بی خود و بی فایده دور می كند.

برای شروع صحبت از موضوعات روز شروع كنید تا همین اول كار ، نگاه و دید طرف مقابل را نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی روز متوجه شوید و البته خط مشی فكری اش هم دستتان بیاید.

اگر می خواهید او را خوب بشناسید خودتان را خوب معرفی كنید . همه موارد زیر را درباره خودتان بگویید تا او هم متقابلا همین كاررا بكند.

درباره شكل گیری زندگیتان بگویید یعنی تحصیلات، شغل و فعالیتهایتان را بیان كنید.

اعتقادات خودتان را كاملا باز كنید مثل این كه خداكیه؟ كجای زندگی شما قرار دارد و … .

ویژگی های روحیتان را نام ببرید اینكه آدم آرامی هستید یا بدخلق یا آدم شادی هستید البته بگویید چه نوع آدم شادی و اصلا شادی را توی چه می بینید!

برنامه و چشم انداز زندگیتان هم یادتان نرود این كه قرار است به كجا برسید، طرح زندگیتان چیست ابزار و امكاناتی كه دارید و روشهای زندگی كردن و… خوش آمدها و بد آمدهایتان را هم نام ببرید.

محاسن و معایب را هم فراموش نكنید مخصوصا معایب جسمی و روحی تا بعدا به دروغگویی متهم نشوید!

طوری سوال كنید كه بتوانید كاملا طرف را بشناسید مثلا درباره چرایی وچگونگی بینش ها و گرایشهایش سوال كنید این كه چرا می خواهد ازدواج كند چرا این شغل را دارد، چرا درس می خواند، از نماز خواندن چه چیزی را می خواهد، منظورش دقیقا از حجاب چیست و… اینطوری سطحی یا عمقی بودن باورها و عقایدش را می فهمید.

یادتان باشد كه آدمها توی نظرات خود دنبال بیان جوابهای درست و صحیح هستند نه معرفی آن چیزی كه واقعا هستند پس سوالات مصداقی بپرسید.

درباره ویژگی های روانشناختی، روحی و ذاتی جنس مخالف هم اگر اطلاعاتی داشته باشید خیلی خوب است اینطوری راحت تر ابعاد شخصیتی او را می شناسید و براساس ذهنیتهای خودتان اورا ارزیابی نمی كنید!

مسائل خانوادگی معاشرتها و مخصوصا نوع رابطه با والدین و میزان تاثیر گذاری یا تاثیر پذیری از آنها را هم توی سوالتتان قرار دهید.

در جلسه اول سوالات كلی تر را مطرح كنید اما در جلسات بعدی وارد مباحث جزئی تر عمیق تر و واقعی تر شوید. راستی خیلی هم جلسات خواستگاری را لفت ندهید وتوی همان 2 یا 3 جلسه خلاصه اش كنید چون بعدا تصمیم گیری درباره انتخابتان احساسی می شود تا عقلانی!

و آخر اینكه زیادی روی جوابهای طرف مقابل كه توی جلسه می گوید حساب باز نكنید چون جوابهای ما همیشه باورهای قلبی ما نیستند بلكه ذهنیات مارا تشكیل می دهند پس سعی كنید ارزیابی تان از جلسه خواستگاری سوال محور باشد تا جواب محور! بد نیست بدانید سوالات افراد سطح بینش و فهم افراد را نشان می دهد و جوابهای آن سطح دانش و حافظه افراد را نشان می دهد پس به سوالاتی كه از شما می شود بیشتر دقت كنید. چون سوالات نشان دهنده دغدغه های فرد و اولویتهای اوست.