وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دانستنی هایی در مورد جی پی اس Gps

دانستنی هایی در مورد جی پی اس Gps
GPS مخفف كلمات Global positioning system به معنای سیستم تعیین موقعیت جهانی است و عملاً شبكه ای از ماهواره هاست كه برای نقاط مختلف كره زمین می تواند ارتفاع طول و عرض جغرافیایی را تعیین كند. امروزه GPS بیش از گذشته كاربردی شده و در زندگی روزمره استفاده می شود به عنوان مثال كامپیوترهای ناوبری كه روی خودروهای امروزی نصب شده اند بوسیله سیستم GPS كار می كنند و می توانند بهترین مسیر را به شما با توجه به موقعیت كنونی اعلام كنند. همینطور به كاربرد آن در تلفن های همراه و سیستمهای ساعت دقیق می توان اشاره كرد. و سیستم های گیرنده رسیور هم به سرعت در حال فراگیری هستند.

برای اینكه GPS بتواند كار كند 24 ماهواره در مدار زمین قرار گرفته اند. هر ماهواره به گونه ای در فضا قرار گرفته كه هر گیرنده روی زمین بتواند با 4 ماهواره ارتباط برقرار كند. هر ماهواره دارای یك كامپیوتر، رادیو و یك ساعت خودكار است. این ساعت از فركانس اتم به جای كوارتز یا چرخدنده استفاده می كند چون اتم بسیار دقیق تر است برای محاسبه طول و عرض جغرافیایی حداقل به 3 ماهواره نیاز است و اگر ماهواره چهارم در محدوده برد گیرنده باشد آنگاه می توان ارتفاع از سطح دریا را هم اندازه گرفت. هر چه تعداد ماهواره های در دسترس بیشتر باشد دقت محاسبات بیشتر است. امروزه سیستم های گیرنده GPS در طیف وسیعی از مدل های قابل حمل و نقل كوچك دستی تا ایستگاههای زمین شناسی ساخته می شوند.

به هر حال استفاده از GPS از كاربردهای نظامی گرفته تا وسایل بازی الكترونیكی در حال گسترش است. احتمالاً در آینده كاربردهای بیشتری از آن كشف خواهد شد. و امروزه GPS به عنوان امكانات قابل نصب مطرح است و احتمالاً در آینده به عنوان یك تجهیز استاندارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره